اسرافیل نیازی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ابنیه و زیرسازی این طرح به اتمام رسیده و هم اکنون مرحله روسازی طرح نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ریل گذاری آن در دست انجام است.

وی اظهار داشت: در ارتباط با بحث تامین اعتبار مکاتبات متعددی با مسئولان کشوری انجام شده که درزمان حاضر حدود ۳۵۰ میلیارد تومان برای اتمام این طرح مورد نیاز و پروژه همچنان فعال است.

نیازی تصریح کرد: در صورت پیگیری و تزریق بهنگام اعتبار این طرح به عنوان یکی از طرح‌های مهم راهبردی ملی و استانی سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: این طرح معارض هایی داشت که برطرف شده است و در مجموع وضعیت خوبی دارد و این استان در حال احداث قطعات طرح حد فاصل زنجان تا قزوین به طول ۱۰۴ کیلومتر است.

وی یادآورشد: پیشرفت طرح نسبت به منابع آن تاکنون چشمگیر بوده و برای تامین منابع مالی نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه قول مساعد داده شده است.

نیازی افزود: با بهره برداری کامل از طرح ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - تهران ضمن افزایش ایمنی مسافران، فاصله زمانی سفر در این مسیر از چهار ساعت به ۲ ساعت و نیم کاهش می یابد.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان ادامه داد:  تخصیص اعتبارات لازم به طرح ۲ خطه کردن راه‌آهن زنجان - تهران علاوه بر شتاب بخشی به اجرای آن، چشم انداز بهتری را در توسعه روز افزون استان در بخش های مختلف به همراه خواهد داشت و این طرح اولویت دار هم اکنون بصورت مستمر رصد می شود.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این طرح که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و سپس سفر هیات دولت در سال ۹۳ به استان زنجان محسوب می‌شود، از آبان‌ سال ۹۵ آغاز شده است.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.