به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین، علی صفری در نشست صمیمی با ادوار شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تبریک روز شورا، افزود: مردم با انتخاب نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر می توانند در مدیریت شهری نظارت و مشارکت داشته باشند.
شهردار قزوین با بیان اینکه شورای اسلامی شهر با گذشت 20 سال به بلوغ فکری رسیده است، گفت: تمام ادوار در بسیاری از شهرها با چالش مواجه شدند اما شورای اول قزوین نمونه کشوری بود و این نشان از انتخاب هوشمندانه مردم شهر قزوین دارد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری به دنبال بهره مندی از خرد جمعی است، خاطرنشان کرد: استفاده جامع تر و کامل تر از تجربیات، در کار گروه مشورتی شمس تجلی یافت که تمام اعضای ادوار شورا در آن حضور فعال دارند.
وی با تاکید بر اینکه شاخص های برنامه پنج ساله و بودجه سال 98 در کارگروه شمس مورد بررسی و تایید قرار گرفت، تصریح کرد: طرح هایی را در شهرداری انجام می دهیم که خرد جمعی آن را تایید کرده باشد.
صفری اولویت مجموعه مدیریت شهری را اتمام طرح های نیمه تمام عنوان کرد و گفت: پل امام رضا (ع) در این دوره به بهره برداری رسید و ساختمان حکم آباد و بادامستان نیز با اقداماتی که صورت گرفته به زودی به سرانجام می رسد.
این مقام مسئول با بیان اینکه رینگ شهر قزوین یکی از طرح های مهم شهرداری است، گفت: ترافیک مرکز شهر بسیار زیاد است و برای تسهیل آن باید هم رینگ شهری تکمیل شود و هم ناوگان عمومی در مرکز شهر تقویت شود.
صفری افزود: در سال گذشته 50 تا 60 دستگاه اتوبوس تازه خریداری و وارد سیستم حمل و نقل شد و امروز ناوگان اتوبوسرانی از بهترین ناوگان ها در کشور است و اتوبوس فرسوده نداریم.
شهردار قزوین با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری برای فرهنگ سازی حمل و نقل پاک تلاش می کند، گفت: کمربند سبز قزوین، از میدان شورا شروع می شود و به بلوار پیامبر اعظم (ص) می رسد و بنا داریم آن را به میدان مینودر متصل کنیم.
وی ادامه داد: کمربند سبز قزوین ترافیک مرکز شهر را کاهش می دهد و با توجه به وجود پیاده راه و مسیر دوچرخه موجب افزایش سلامت می شود.
صفری با بیان اینکه بوستان ملی باراجین از افتخارات شهر قزوین است که از دوره اول شورا آغاز شد، خاطرنشان کرد: این بوستان کارکرد فرا شهری دارد و خوشبختانه با سفر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به قزوین و پیگیری شورای اسلامی شهر به عنوان بوستان ملی معرفی شد و کد بودجه کشوری دارد.
شهردار قزوین از ایجاد منطقه چهار و اضافه شدن منطقه گردشگری به مجموعه مدیریت شهری خبر داد و گفت: سازمان سرمایه گذاری با ابلاغ وزیر کشور در قزوین شکل گرفت که امیدواریم گام ارزشمندی در مدیریت شهری باشد.
این مقام مسئول یکی از مشکلات مدیریت شهری را استقراض به بانک شهر و برخی بانک ها مانند بانک مسکن اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با تلاش مجموعه مدیریت شهری، بدهی بانک مسکن در اسفند 97 تهاتر شد و در تلاش هستیم بدهی بانک شهر نیز ساماندهی شود.
صفری اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از تجارب اعضای ادوار شورا و همراهی و همکاری دوره پنجم شورا به درآمد پایدار دست یافته و بر مشکلات فائق آییم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.