قدرت الله نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرداری اصفهان به دنبال ارتقای سطح خدمات حمل و نقل عمومی است، زیرا هر چه میزان کیفیت این وسایل افزایش یابد، شهروندان بیشتری به استفاده از آن بجای خودرو شخصی ترغیب می شوند.
وی با اشاره به اهمیت جلب اعتماد مردم برای توسعه حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: چنان چه شهروندان بپذیرند که ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات حمل و نقل بطور جدی دنبال می شود، از ناوگان عمومی بیشتر استفاده می کنند.
نوروزی به اتوبوسرانی به عنوان یک ناوگان مهم در اصفهان اشاره کرد و گفت: خرید اتوبوس های جدید، بهسازی اتوبوس های قبلی در دستور کار قرار دارد و در یک سال اخیر نیز 110 دستگاه اتوبوس جدید و بهسازی شده و در چرخه حمل و نقل این منطقه قرار گرفت.
شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه قطار شهری نیز از جمله رویکردهای شهرداری به شمار می رود، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۴۰ تا ۶۵ هزار نفر از قطار شهری اصفهان استفاده می کنند و افزایش این شمار تا یکصد هزار نفر جزو برنامه های ما محسوب می شود، زیرا این امر تا حد زیادی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا اثربخش است.
نوروزی با تاکید بر افزودن وسایل حمل و نقل عمومی جدید به این کلانشهر، اظهارداشت: قصد داریم امسال تراموا را وارد اصفهان کنیم.
وی تاکید کرد: استفاده بهینه و بیشتز از وسایل حمل و نقل عمومی میزان امنیت سفر را ارتقا می دهد و سهم زیادی نیز در کاهش آلودگی هوا و ترافیک دارد.
به گزارش ایرنا، تراموا یکی از کارآمدترین وسایل حمل و نقل همگانی و یکی از شاخص ترین طرح های عمرانی است که از حدود 10سال پیش در اصفهان مطرح شد که بدلیل مواجه شدن با تحریم ها تاکنون اجرایی نشده است.
در سال های پیش قرار بود که اولین خط تراموا به طول 10 کیلومتر در 2 فاز از میدان استقلال تا میدان جمهوری اجرا شود و بر این اساس آن تفاهم نامه هایی نیز با شرکت های چینی و فرانسوی در این زمینه منعقد شود اما، این موضوع محقق نشد.
ناوگان اتوبوسرانی اصفهان هم اکنون با یک هزار و 300 دستگاه اتوبوس، روزانه حدود 650 هزار نفر را در خطوطی به طول 2 هزارکیلومتر جا به جا می کند.
اصفهان و شهرهای اطراف آن به سبب تردد انبوه انواع خودرو، استقرار صنایع خرد و کلان و نیز همجواری با مناطق کویری، در زمره آلوده ترین مناطق کشور به شمار می روند.
از مجموع افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت استان دست کم 2 میلیون نفر شهرستان اصفهان سکونت دارند.
6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.