عبدالحسین صابری روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در فرمانداری  اظهارداشت: سهمیه اشتغال امسال این شهرستان یکهزار و ۸۰۰ نفر است که تا به امروز فقط ۲۶۳ نفر از این سهمیه محقق و در سمانه ثبت شده است.

به گفته وی بیشترین آمار این بخش مربوط به مدیریت جهاد کشاورزی با ۴۴ مورد و شبکه بهداشت و درمان با ۱۸ نفر است.

وی با اشاره به اجرای طرح «هر روستا یک محصول» با محوریت صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: سه جلسه برای تحقق و چگونگی اجرای این طرح برپا شده و قرار است در نشستی با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان در سمیرم، این موضوع را به سرانجام برسانیم.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم ادامه داد: مکاتبه‌ها و پیگیری‌های متعددی برای اجرای این طرح با دیگر نهادها انجام شده و برپایی نشست با مدیرعامل صندوق امید به دلیل تعدد متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال ضروری و لازم است.

صابری درخواستی هم از دهیاران و بخشداران چهار بخش سمیرم داشت و افزود: برای بیمه شدن روستاییان در طرح‌های اشتغال روستایی و خانگی، نیاز به هماهنگی بیمه روستایی و عشایری یا سازمان تامین اجتماعی است که این عزیزان باید این مهم موضوع را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در رابطه با بیمه کارگری روستاییان ایجاد شود برای تعیین وضعیت بیمه‌ای و کار فرد روستایی قانونی تعریف نشده و با اینکه فرد زیر پوشش تامین اجتماعی نیست، اما طبق قانون آن سازمان عمل می شود.

صابری به تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی اشاره  و اضافه کرد: نامه نگاری‌هایی با سازمان‌ها و اداره‌های ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و چند اداره دیگر داشته‌ایم که باید در مدت هفت روز طرح های خود را به اداره کار اعلام می کردند، اما فقط اداره میراث فرهنگی هفت طرح خود را اعلام کرده است.

این مسوول با بیان اینکه اختصاص و توزیع اعتبار اشتغال در سال جاری سازمانی نبوده بلکه شناور است، ادامه داد: اگر شهرستان در این بخش خوب عمل کند به همان نهاد و اداره ای که عملکرد بهتری داشته است به همان نسبت اعتبار بیشتری تخصیص داده می‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم به تفکیک بانک ها میزان تسهیلات اعطایی را اعلام کرد و افزود: بانک های کشاورزی و توسعه تعاون به ترتیب با ۱۱۲ و ۱۰۵ طرح بیشترین پرداختی را داشته‌اند که اولی هشت میلیارد و ۶۱ میلیون تومان و بانک دوم پنج میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخته است.

به گفته صابری، در مجموع ۲۳ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان اعتبار، تسهیلاتی است که بانک های دولتی سمیرم به متقاضیان واجد شرایط معرفی شده از دستگاه های شهرستان اعطا کردند.

وی تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری طرح‌های خوبی برای دریافت تسهیلات معرفی کرده اند که به علت بزرگی ابعاد و هزینه های اجرای طرح نیاز به دریافت تسهیلات تکمیلی دارند.

سید محمدرضا موسوی، رییس صندوق کارآفرینی امید سمیرم گفت: ۳ طرح شهرستانی بالاتر از یک میلیارد تومان برآورد هزینه اجرا داریم که باید در استان پیگیری شوند تا بتوانند تسهیلات مورد نیازشان را دریافت کنند.

سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری سمیرم اظهارداشت: بخشی از اشتغال های آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی در آمار کل اشتغال و کارآفرینی لحاظ نشدند.

سید مهدی قائم مقامی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست آمار این سازمان‌ها را به مجموع اشتغال ایجاد شده در شهرستان اضافه کنند.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی و باغداری دارای چهار بخش، شش شهر و ۱۵۰ روستا و آبادی است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

/۶۰۲۶/۷۱۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.