عباس رضایی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در اصفهان افزود: مردم ایران بعنوان یک اصل مذهبی و اعتقادی پناهندگان را از خود می دانند و شادی‌های خود را با آنها تقسیم می کنند و در غم آنها هم شریک هستند.

وی بیان کرد: خدمت به همنوع و دیگر انسانها در اسلام بعنوان یک اصل اعتقادی محسوب می شود و جدای از سیاست است.

استاندار اصفهان اظهارداشت: محدودیت و کمبود کلاس درس برای دانش‌آموزان در برخی نقاط این استان وجود دارد اما همه کودکان و نوجوانان پناهندگان را همانند دانش آموزان ایرانی در مدارس ثبت نام و پذیرش می‌کنند.

وی تصریح کرد: پناهندگان بیمار هم در مراکز درمانی دولتی و خصوصی ایران و اصفهان همانند براداران و خواهران خود پذیرش می شوند و خدمات لازم را به آنها ارائه می‌شود.

رضایی بیان کرد: تحریم‌های ظالمانه نظام استکباری فشارهای زیادی بویژه در زمینه دارو و تجهیزات بیمارستانی بر کشور ما وارد کرده و محدودیت‌های بسیار جدی در این زمینه برای ارائه خدمات به مردم و پناهندگان وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم کشور ما به خوبی نسبت به همه مسائل و مشکلات آگاهند و می‌دانند این کمبودها بر اثر تحریم ها ظالمانه بوجود آمده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ایرانیان از اصالت فرهنگی و اجتماعی بالایی برخوردارند و همه نامهربانی‌ها را با مهربانی جواب می دهند و بر همین اساس پس از جنگ تحمیلی از آوارگان عراقی با آغوش باز استقبال کردند.

وی ادامه داد : بعضی از پناهندگان مسائل و مشکلات امنیتی خاصی برای ما ایجاد می‌کنند و نمونه های زیادی از این مشکلات در استان اصفهان وجود دارد و امیدواریم این مسائل در نشستی که در کمیساریای عالی پناهندگان برگزار می شود، مطرح و بررسی شود.

استاندار اصفهان افزود: قاچاق مواد مخدر از افغانستان به ایران هم مساله دیگریست که باید نسبت به رفع آن چاره ای اندیشیده شود و همه روزه گزارش های در این زمینه دریافت می‌کنیم.

وی اظهارداشت: تحریم‌های ظالمانه غرب محدودیت هایی را برای کشور ما بوجود آورد که در این زمینه انتظار کمک و حمایت بیشتری از مجامع بین المللی و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان را داریم.

رضایی با اشاره به اینکه استان اصفهان از ظرفیتهای فراوانی در همه زمینه های مختلف سیاسی، علمی، اجتماعی برخوردار است اضافه کرد: بدنه کارشناسی و آکادمیک اصفهان از آمادگی لازم برای انجام کارهای آزمایشی و نمونه برای سازمانهای بین المللی برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نسبت به تاسیس دفتری برای پیگیری امور پناهندگان در استان اصفهان هم اقدام کند.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ از جمعیت پنج میلیون و ۱۲۰ هزاری نفری استان اصفهان حدود ۱۸۳ هزار تبعه کشور افغانستان و حدود سه هزار نفر تبعه عراق هستند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان زندگی می کنند.  
در بین استان های کشور، اصفهان پس از تهران و خراسان رضوی میزبان بیشترین اتباع و مهاجران خارجی است و انواع خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به آنها ارائه می شود.  

۷۱۵۰ /۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.