«ایوو فریسن» روز چهارشنبه در دیدار با عباس رضایی استاندار اصفهان، افزود: اقدامات خوب و با ارزشی در حمایت از پناهندگان در ایران در حال انجام است و باید این کارها و فعالیت‌ها به جامعه بین المللی ارائه شود.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دستور رهبر انقلاب، در زمینه آموزش به همه دانش‌آموزان فارغ از اینکه دارای چه ملیتی هستند، خدمات ارائه می دهد و دانش‌آموزان دیگر کشورها در کنار دانش آموزان ایرانی در مدارس عمومی تحصیل می‌کنند.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران اظهارداشت: دیدار و سفر امروز به استان اصفهان برای آشنایی بیشتر و تاکید برهمکاری و همراهی زیادی که در ایران و این استان برای خدمات رسانی به مهاجران در حال انجام است، انجام شد.  

وی ادامه داد: ارائه خدمات به پناهندگان به تلاش و سعی بین المللی نیاز دارد و باید جامعه بین المللی در این زمینه دست به دست هم دهند.

فریسن تصریح کرد: خدمات رسانی به پناهندگان یک مسوولیت جمعی بین همه دولتهاست و باری نیست که فقط بر روی دوش دولت جمهوری اسلامی ایران گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: نمی توانیم از تشریک مساعی و مسوولیت های جمعی حرف بزنیم و عمل نکنیم.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران اضافه کرد: ارائه خدمات به پناهندگان سعی و تلاش بین المللی نیاز دارد و باید به ایران در این زمینه کمک شود.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ از جمعیت پنج میلیون و ۱۲۰ هزاری نفری استان اصفهان حدود ۱۸۳ هزار تبعه کشور افغانستان و حدود سه هزار نفر تبعه عراق هستند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان زندگی می کنند.  
در بین استان های کشور، اصفهان پس از تهران و خراسان رضوی میزبان بیشترین اتباع و مهاجران خارجی است و انواع خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به آنها ارائه می شود.  

۷۱۵۰ /۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.