محمد اسلامی روز شنبه در بازدید از طرح قطار سریع‌السیر اصفهان- قم – تهران در جمع خبرنگاران افزود: این قطار، یکی از طرح‌های مهم و راهبردی در حوزه زیربنایی حمل و نقل است.

وی اظهار داشت: اهمیت اجرای این طرح تنها از باب تردد آسان در حوزه تهران و اصفهان نیست بلکه موضوع اصلی آن اتصال به زنجیره حمل و نقل جهانی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه‌گذاری کشور چین برای اجرا و تکمیل این طرح تصریح کرد: رییس جمهور چین از این طرح به عنوان "یک کمربندی، یک راه" یاد کرد و بر ادامه و تکمیل این طرح بزرگ ریلی تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه راه ابریشم در دوران گذشته به عنوان یک مسیر تاریخی از ایران عبور کرد،  گفت: اجرای چنین طرح‌های بزرگی با تکنولوژِی پیشرفته و حرکت سریع اقتصادی می تواند احیاگر آن راه تاریخی باشد ولی نمی توان بدون سرمایه‌گذاری سریع و ایمن به آن دست یافت.

اسلامی تصریح کرد:  اکنون ۲۱۵ کیلومتر از این طرح در مسیر اصفهان، دست کم ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و از امروز هم با بکارگیری تجهیزات لازم، فعالیت این طرح بزرگ از سر گرفته می شود.

وی درخصوص زمان تکمیل طرح گفت: بنا به چند عامل ناشناخته نمی‌توان پیش بینی زمانی درستی اعلام کرد ولی تمام تلاش دولت در سطح  رییس جمهوری و وزارتخانه مربوطه تکمیل هرچه سریعتر این گونه طرح‌های راهبردی است.

استاندار در جریان بازدید از طرح قطار پرسرعت اصفهان – قم - تهران از پیمانکار مربوطه خواست تا برای سرعت در اجرای آن نسبت به افزایش تجهیزات به ویژه ماشین آلات به دلیل زیاد بودن طول این پروژه اقدام کند.

عباس رضایی همچنین پیشنهاد داد تا شرکت ساخت که مسوولیت اجرای این طرح ملی را عهده‌دار است با توجه به اینکه بخش بزرگی از آن در حوزه استان اصفهان قرار دارد دفتری در شهر اصفهان برای پیگیری های روزانه و هفتگی و برپایی جلسات لازم درخصوص میزان پیشرفت کار برپا کنند.

قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران یکی از طرح‌های مهم ملی است که ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی دارد و دستکم ۳۰۰ کیلومتر آن در محدوده استان اصفهان است.

این طرح با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد یوآن (واحد پول چین) فاینانس شده است.

وزیر راه و شهرسازی در مدت ۲۰ روز سفر به استان اصفهان چندین طرح از جمله مترو بهارستان، مسکن مهر و عملیات اجرایی یک هزار واحد مسکونی در شاهین شهر را افتتاح و بازدید می کند.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.