حجت الله غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران با فاینانس شرکت " سی آر ای سی " چین شروع شده است اما برغم اینکه پروژه با مشکل مالی مواجه نیست و اعتبار لازم را دارد انتظارات مدیریت استان را برآورده نکرده است. 

وی دلیل عقب بودن پروژه از برنامه زمانبندی را تغییر مدیریت این طرح ملی بیان کرد و اظهار داشت:  تغییرات مدیریتی که طی چند مرحله در راستای اجرای این پروژه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاد موجب شد تا طرح قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران متوقف شود. 

معاون هماهنگی  امور عمرانی استاندار اصفهان افزود: مدیریت اجرای این پروژه یک بار به شرکت راه آهن واگذار شد و بار دیگر به شرکت زیر ساخت ایران انتقال یافت و بار دیگر به شرکت راه آهن تفویض شد که این تغییرات اجرای پروژه را با خلل مواجه کرد اما طی ماه گذشته با پیگیری هایی که استاندار اصفهان انجام داد، جلسات مشترکی با وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل شرکت های زیر ساخت ایران و راه آهن برگزار شد. 

وی اضافه کرد: سه هفته قبل ابلاغ مدیر اجرایی پروژه یاد شده برای شرکت زیر ساخت ایران صادر شد و عملیات اجرایی آن از سر گرفته خواهد شد. 

غلامی ادامه داد: بر اساس قولی که مسئولان شرکت زیر ساخت ایران داده اند، کارگاه‌های اجرای پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران در پنج نقطه مسیر حد فاصل اصفهان تا قم ایجاد خواهد شد که سه کارگاه آن در حال حاضر فعال است و پیگیر هستیم که ۲ کارگاه دیگر نیز به‌ زودی فعال شود.  

وی گفت: مقرر است هر یک‌ماه یک‌بار جلسه ای در راستای رفع موانع و مشکلات فرا روی پروژه بخصوص در زمینه آزاد سازی مسیر برگزار شود و دفتر پروژه نیز در اصفهان فعالیت خود را آغاز کند. 

به‌ گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان براساس قرارداد منعقد شده با شرکت سی آر ای سی چین  این پروژه باید از زمان شروع به مدت پنج سال تکمیل و تحویل شود. 

وی درباره آزاد سازی مسیر قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران در استان اصفهان بیان کرد: انتهای مسیر حد فاصل دستگرد دولت آباد تا ورزشگاه بزرگ اصفهان به آزاد سازی نیاز دارد زیرا قسمتی از ریل قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران باید به پایانه مسافربری کاوه متصل شود که طرح های آن نهایی شده است. 

غلامی با بیان اینکه خط اصلی این پروژه به سمت جنوب اصفهان (به سمت شیراز ) ادامه خواهد یافت، ادامه داد: حرکت قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران به سمت شیراز بگونه ای است که اصفهان را دور می زند و می توانیم ارتباط آن را با قطار شهری اصفهان برقرار کنیم. 

تکمیل طرح قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه‌های مهم ریلی استان اصفهان است که اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است. این پروژه ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی دارد که حدود ۳۰۰ کیلومتر آن در استان اصفهان است.

معاون اول رئیس جمهوری ۱۲ تیر سال گذشته در جمع نمایندگان اصفهان در مجلس احداث و راه اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان را جزو طرح‌های اولویت دار کشور ارزیابی کرد و گفت: ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار منابع لازم این طرح از طریق فاینانس تهیه شده است و این طرح با رعایت ضوابط مهندسی در دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.

دو سوم طرح قطار سریع السیر اصفهان – تهران در استان اصفهان و یک سوم در استان های قم و تهران خواهد بود و در زمان حاضر زیرسازی پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران در استان اصفهان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

۲۰۹۳/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.