به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مسیر منطقه گردشگری کویر مرنجاب به خبرنگاران بیان کرد: پیرو حضور چند ماه پیش وزیر راه و شهرسازی از منطقه و دستور ایشان مبنی بر قرار گرفتن این جاده در حوزه راه های زیر پوشش، برای هماهنگی های لازم بازدیدی از منطقه انجام شد.
وی اضافه کرد: قرار است جمع بندی نهایی بین مجموعه دستگاه های بهره بردار، سازمان راهداری، میراث فرهنگی و فرمانداری آران و بیدگل در این زمینه انجام و صورت جلسه ای به وزیر فرستاده شود تا هر چه زودتر شاهد عملیاتی شدن این طرح باشیم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه به آسیب دیدن 14 هزار کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی کشور در جریان سیل اشاره کرد و افزود: بیشترین آسیب ها به جاده های استان لرستان وارد آمد و از جمله محور خرم آباد- پل دختر آسیب زیادی دید که بخشی از آن مربوط به پل ها است.
وی عنوان کرد: پل های بزرگ در محور پل دختر به اسلام آباد نیز آسیب جدی دیدند که بر این اساس اجرای 400 متر پل موقتی جریان دارد که تا 2 هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.
نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بازدید سالانه صدها گردشگر داخلی و خارجی از منطقه کویری مرنجاب گفت: مسیر این منطقه هم اکنون متولی خاصی ندارد و با توجه به حجم گسترده رفت و آمد گردشگران نیاز به ساماندهی اساسی احساس می شود.
سید جواد ساداتی نژاد افزود: اقدام هایی جهت ساماندهی این منطقه با محوریت فرمانداری آران و بیدگل در 6 ماه گذشته به جریان افتاده اما مسیر دسترسی با توجه به گستردگی، نیازمند قرار گرفتن در حوزه راه های وزارت راه و شهرسازی است.
مدیر ساماندهی منطقه گردشگری کویر مرنجاب هم تصریح کرد: با توجه به گستردگی جاده و تصادف ها و خطرات آن برای گردشگران باید ساماندهی اساسی صورت گیرد.
حسین حاجی حسینی یادآور شد: سال های گذشته دهها کشته و صدها زخمی در این مسیر داشتیم که از جمله می توان به گم شدن بیش از 50 نفر و جان باختن سه نفر دیگر اشاره کرد.
مسیر 55 کیلومتری تا کویر مرنجاب خاکی و دارای پیچ های خطرناک است.
کویر مرنجاب واقع در شمال شهرستان آران و بیدگل با 850 متر ارتفاع از سطح آب های آزاد یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور محسوب می شود که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله و دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
نزدیک به 2 هزار و 500 گردشگر داخلی و خارجی هر هفته از جاذبه های دیدنی و گردشگری کویر مرنجاب دیدن می کنند.
شهرستان آران و بیدگل با 103 هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.