به گزارش ایرنا عباس آخوندی روز دوشنبه در آیین افتتاح راه آهن تهران - همدان افزود: تاریخ ایران تاکنون شاهد چنین رویدادی نشده است چون در دولت دهم 380 کیلومتر ریل و 180 خط دوم تحویل شده در حالیکه در دولت یازدهم یک هزار و 250 کیلومتر خط دوم، سوم و چهارم تحویل این ملت شده است.
وی ادامه داد: کل شبکه ریلی جدید که در دولت دهم ایجاد شده 380 کیلومتر است ولی در این دولت یک هزار کیلومتر به شبکه ریلی اضافه شد.
وی بیان کرد: در خط آهن تهران - قزوین 165 کیلومتر خط دوم اجرا شده، تهران - گرمسار خط چهارم به طول 105 کیلومتر آماده افتتاح است، اهواز - اندیمشک 140 کیلومتر و بزرگترین گلوگاه خط ریلی یزد - اصفهان به طول 500 کیلومتر، اجرایی می شود.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در استان همدان افزون بر فعالیت های صورت گرفته ، این خط ریلی از تهران به همدان رسیده و در ادامه مسیر به سمت ملایر، کرمانشاه به سمت غرب هدایت می شود.
آخوندی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این طرح خط ریلی کشور به عتبات برسد.
وی اظهار کرد: خط کرمانشاه - اسلام آباد که مدت ها تعطیل بود الان فعال است.
وی با بیان اینکه ایده ای که در دولت تدبیر و امید دنبال شد در راستای کاهش آلودگی است افزود: خط ریلی همدان - تهران یک هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی اضافه کرد: 300 میلیارد تومان برای ایجاد ایستگاه در داخل شهر این طرح را با معنی می کند چون از این طریق می توان حمل و نقل ترکیبی داشت.
آخوندی گفت: بیشتر ایستگاه های ریلی در منطقه دور از مرکز شهر پیش بینی شده است لذا دستور دادیم که تمامی این ایستگاه ها به مرکز شهر منتقل کنند. چون باید از پول مردم بهترین و بیشترین بهره وری داشت نمی توان پول مردم را به چاه ریخت.
وی افزود: شاید عکس بگیرند بگویند که این طرح فعال نیست، اما این ایستگاه به تشکیلاتی تبدیل شد و قرار است ایستگاه اصلی در داخل شهر احداث شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه همدان پایتخت تاریخ تمدن است باید ایستگاهی در مرکز شهر احداث شود که در شان این مردم باشد.
وی با بیان اینکه در کشور 503 لوکوموتیو داشتیم که 131 لوکوموتیو به آن اضافه شد افزود: همچنین واگن های مسافری بالای 45 سال سن به طور کامل خارج شد وبالای 35 سال نیز امسال از رده خارج می شود.
وی اظهار کرد: همچنین 120 واگن مسافری، 2 هزار واگن باری جدید وارد سیستم حمل و نقل ریلی کشور شد و علاوه بر این برای خرید 7 هزار واگن باری جدید قرارداد بسته شده است.
آخوندی گفت: بگذارید بدخواهان هر چه می خواهند بگویند آنچه می ماند عمل است نه سخن!
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.