به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا صلواتی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین بهره برداری از خط اتوبوس تندرو اصفهان، میدان امام علی - پایانه شهدای ارغوانیه، اظهار داشت: در بحث اتوبوس‌های تندرو خط یک این اتوبوس‌ها از ندامتگاه اصفهان تا میدان قدس با مسافت ۲۰ کیلومتر است که ادامه این خط به طول ۱۰ کیلومتر از میدان قدس تا میدان جمهوری اسلامی هم راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تا شاخص رضایت‌مندی شهروندان اصفهانی در حوزه حمل و نقل به ۷۵ درصد افزایش پیدا کند، تأکید کرد: طول خطوط BRT در حال حاضر در شهر اصفهان ۲۰ کیلومتر است که قرار است این میزان به ۱۹۵ کیلومتر افزایش پیدا کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی خطوط اتوبوس‌های تندروی اصفهان گفت: خطوطی از جمله میدان جمهوری به سمت میدان استقلال، میدان جمهوری به میدان آزادی از دیگر خطوطی است که در آینده‌ای نه چندان دور راه‌اندازی خواهند شد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این خطوط شهروندان در هر نقطه از اصفهان به این اتوبوس‌ها دسترسی پیدا خواهند کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: با همت معاونت اداری مالی و ترافیک شبکه اسکلت اولیه خطوط اتوبوس‌های تندرو در شهر اصفهان تکمیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات این معاونت در شهرداری تا سال ۱۴۰۰، ۱۳ خط اتوبوس تندرو است که تا پایان سال جاری هفت خط از این نوع اتوبوس‌ها به راه می‌افتد.

صلواتی با بیان اینکه در قطار شهری با همت شبانه‌روزی در حال حاضر به ایستگاه تختی رسیدیم و در اواخر خرداد به ایستگاه آزادی خواهیم رسید، ادامه داد: در بحث تراموا در بهار امسال قرار است با شرکت‌های متخصص در این حوزه قراردادهایی را به امضا برسانیم.

وی گفت: فردا پیمانکار خط جدید اتوبوس‌های تندرو، انتخاب خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان داشت: جا به جایی روزانه دو میلیون نفر مسافر در شهر اصفهان در آینده از اهداف این معاونت شهرداری اصفهان است.

وی اظهار داشت: بیش از دو سال فعالیت برای راه‌اندازی خط اتوبوس تندروی اصفهان انجام شد.

صلواتی با بیان اینکه قطار اتوبوس‌های تندرو به منطقه ۱۵ رسیده است، افزود: در شهر اصفهان تمرکز حمل و نقل بر چهار محور دوچرخه، حمل و نقل همگانی، حمل و نقل هوشمند و فرهنگ ترافیک و آموزش امتمرکز شده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 636131
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.