مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: حدود چهار هزار واحد مسکونی در استان اصفهان بر اثر سیل فروردین امسال آسیب دید که ۵۰۰ واحد آن نیاز به احداث و سه هزار و ۵۰۰ واحد نیاز به بازسازی دارد.

منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه این واحدها با اولویت استقرار در مناطق سردسیر در اولویت احداث و بازسازی قرار دارند، اظهار داشت: بانک‌ها موظف شدند تا در پرداخت تسهیلات به این واحدها سرعت عمل به خرج دهند.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و۲۰۰ میلیارد ریال به‌صورت تسهیلات بانکی کم بهره و ۲۶۰ میلیارد ریال به‌صورت کمک بلاعوض برای این واحدها در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: بیشتر این واحدها در سمیرم، چادگان، فریدن، فریدونشهر ، بویین میاندشت و کوهپایه قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: سه هزار و ۵۰۰ تُن سیمان نیز از سوی بنیاد مستضعفان به سیل‌زدگان اصفهان تخصیص یافت.

شیشه‌فروش گفت:۳۰۰ بسته با دوام حاوی لوازم خانگی نیز از سوی دولت به برخی از خانواده‌هایی که واحد مسکونی آنها به‌صورت کامل تخریب شده بود، اهدا شد.

در پی بارش‌های بهاره و جاری شدن سیل، بخش‌هایی از مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خور و بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان از جمله فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت و چادگان آسیب دیدند.

مدیریت بحران استانداری اصفهان، خسارت حاصل از سیل بهاره امسال در این استان را بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

۳۰۱۱/۶۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.