رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای هر واحد مسکونی احداثی هشت تن و هر واحد تعمیری تا سقف ۲۰ کیسه سیمان رایگان در حال توزیع است.

وی با اشاره به اینکه آهن آلات و مصالح کافی برای بازسازی مناطق دپو شده اظهار داشت: مشکل خاصی در خصوص تامین شن و ماسه وجود ندارد و روند احداث و تعمیر واحدهای مسکونی مطلوب است.

وی همچنین در خصوص برخی اظهارنظرها در مورد عدم پرداخت تمامی تسهیلات بانکی به سیلزدگان گفت: این امر در صورت صحت، تحت هیچ شرایطی و با هر عنوانی قانونی نیست و بانک های متخلف معرفی می شوند.

خواجه ای با اشاره به پرداخت ۷۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۵۵۰ میلیارد تومان وام به سیلزدگان ادامه داد: تاکنون ۳۲ هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و ۲۶ هزار واحد موفق به عقد قرارداد شده اند.

۳۱ هزار و ۶۸۴ واحد مسکن و تجاری شهر و روستاهای استان در ۱۸ شهر و ۱۲۰۰ روستا بر اثر سیل تخریب شده و یا آسیب دیده است.
یکهزار و ۸۵۵ واحد شهری و ۱۵ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شده، پنج هزار و ۸۷۵ واحد مسکونی شهری و ۱۲ هزار و ۲۴۷ مسکن روستایی نیز آسیب دیده اند و نیازمند تعمیر هستند.
۲ هزار و ۳۷۳ واحد تجاری شهرها تخریب شده و سه هزار و ۴۲۰ واحد نیز آسیب دیده که این تعداد در روستاها به ترتیب ۲۱۵ و ۱۴۹ واحد است.

هم اکنون استان اصفهان در شهرپلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در دوره چگنی و استان کردستان در شهرستان های ازنا و الیگودرز کار بازسازی این مناطق را به عنوان استان معین برعهده دارند.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.