مسعود رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار تعمیر واحد‌های آسیب‌دیده از سیل در بازه زمانی چهار ماهه انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت:‌ تعداد معدودی از هم استانی‌های خسارت‌دیده از سیل که در چادر زندگی می‌کنند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در صورت تشکیل پرونده مبالغ بلاعوض و کمک‌ هزینه اسکان موقت را دریافت می کنند.
وی بیان کرد:‌ تاکنون 34 هزار ارزیابی خسارت در سطح استان انجام شده و هفت روستای آسیب‌دیده استان به‌صورت کامل نیازمند جابجایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان اضافه کرد: رعایت ضوابط فنی در ساخت واحد‌های احداثی خط قرمزما است و تمامی ساختمان‌های جدید بر اساس نظارت دقیق مهندسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می‌شود.
رضایی تاکید کرد: در مجموع تعمیر و بازسازی بیش از 12 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل برعهده بنیاد مسکن استان لرستان است.
وی اظهارداشت:‌ هم اکنون استان اصفهان در شهرپلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در دوره چگنی و استان کردستان در شهرستان های ازنا و الیگودرز کار بازسازی این مناطق را به عنوان استان معین برعهده دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: کاربازسازی واحدهای آسیب دیده ازسیل درشهرستان های خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، رومشکان، دورود و سلسله به بنیادمسکن استان واگذار شده است.
رضایی اضافه کرد: سیل امسال به 35 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری استان خسارت وارد کرد.
تا کنون 161 میلیارد و 530 میلیون ریال اعتبار در قالب سه هزار و 682 واحد، کمک بلاعوض به سیلزدگان پرداخت شده است.
13هزار و 542 واحد تشکیل پرونده و اخذ مدارک شده است همچنین سه هزارو 500 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده و 500 واحد مسکونی تسهیلات دریافت کرده اند.
2هزارو 18 واحد کمک های بلاعوض تعمیر را دریافت کرده اند همچنین به یک هزارو 76 واحد کمک های بلاعوض معیشتی، 227 واحد کمک اجاره بها و 359 واحد کمک بلاعوض تجاری پرداخت شده است.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.