به گزارش ایرنا، علیرضا فلاحی روز پنجشنبه در کارگروه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: از این تعداد منازل آسیب دیده یک هزار و 970 منزل مسکونی در مناطق روستایی و 586 واحد شهری دچار تخریب و خسارت شده که نیاز به بهسازی دارد.
وی بیان کرد: 15 شهر و 168 روستا در استان سمنان بر اثر وقوع سیلاب دچار آسیب و خسارت شدند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان ادامه داد: واحدهای تجاری آسیب دیده در اثر بارندگی های شدید در مناطق روستایی 10 واحد و در مناطق شهری 2 واحد بوده است.
وی با بیان اینکه در روستای حسین آباد کالپوش شهرستان میامی حدود 650 واحد توسط کارشناسان این بنیاد مورد ارزیابی قرار گرفت، تصریح کرد: از این‌ تعداد 329 واحد تخریبی و 330 واحد نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
فلاحی با بیان اینکه برای احداث و تعمیر 100 واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان اعتبار تخصیص یافته، خاطرنشان کرد: 9 میلیارد ریال برای اجاره بهاء افرادی که منازل تخریبی خود را تخلیه کردند، در اختیار این بنیاد قرار گرفت و تا مدت 6 ماه اجاره مسکن به مبلغ 30 میلیون ریال برای این افراد تامین شود.
به گفته وی، تاکنون 150 مورد مبلغ 30 میلیون ریال کمک هزینه اجاره مسکن به حساب سرپرست های خانوار این روستا که منازل خود را تخلیه کردند، واریز شد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با اشاره به تخلیه 163 واحد مسکونی در روستای حسین آباد کالپوش، یادآور شد: 166 واحد مسکونی دیگر نیز باید در این روستا تخلیه شود.
به گزارش ایرنا، وقوع سیل طی روزهای ابتدایی سال 98 در استان سمنان یک کشته برجا گذاشت و خسارت های مالی زیادی به خانه های مسکونی و زیرساخت استان وارد کرده است.
تاکنون بالغ بر یک هزار و 700 میلیارد ریال میزان خسارت های وارد شده به منطقه های مختلف این استان در پی بارش های اخیر بوده است.
در استان سمنان 400 روستا وجود دارد که بیش از 284 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد.
9891
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.