زمین لرزه‌ای با قدرت ۷.۳ درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) آبان ۹۶، استان‌های کرمانشاه و ایلام و بخش‌های گسترده‌ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند که در پی آن آسیب زیادی به مناطق مسکونی  این استان‌ها وارد شد و بیش از ۴۰۰ تَن کشته و حدود ۱۰ هزار تَن مصدوم شدند. 

منصور شیشه‌ فروش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: استان اصفهان مسئولیت ستاد معین بازسازی در شهر سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه پس از زلزله سال ۹۶ را به عهده داشت و توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تعهدات خود را انجام دهد.

وی از جمله تعهدات بنیاد مسکن اصفهان در این ستاد را تعمیر و بازسازی ۱۲ هزار و ۹۵ واحد مسکونی اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین این استان متعهد به احداث سه هزار و ۵۴۱ واحد مسکونی بود که ۲ هزار و ۷۲۱ واحد در مرحله پایانی و سفت‌کاری و ۸۲۰ واحد در مرحله اجرای سقف و نازک کاری قرار دارند که در مرحله بعدی به ستاد معین کرمانشاه واگذار شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه اصفهان نقش موثری در ستاد معین بازسازی سرپل ذهاب و آواربرداری، اسکان موقت و هماهنگی امور مربوط به بازسازی خانه‌ها داشت، اظهار داشت: اعتبارات مالی مورد نیاز تعمیر و احداث واحدهای مسکونی از طریق تسهیلات بانکی یا بلاعوض دولت و کمک خیران تامین شد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در پلدختر استان لرستان نیز پس از سیل فروردین امسال متعهد به تعمیر سه هزار و ۷۰۵ واحد مسکونی شد، اضافه کرد: عملیات اجرایی سه هزار و ۲۰۱ واحد از میان آنها پایان یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: این استان همچنین متعهد به احداث ۷۵۰ واحد مسکونی در پلدختر است که ۵۳۲ واحد در مرحله آواربرداری، اسکلت، سقف و دیوارچینی قرار دارد.

بارش شدید باران از روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال به جاری شدن سیل در ۲۴ استان از جمله لرستان منجر شد. 

شیشه فروش همچنین به یک فقره آتش‌سوزی که دیروز چهارشنبه در سمیرم رخ داد، اشاره کرد و گفت: در این حادثه حدود یک هکتار از مراتع قره قاچ در ارتفاعات دچار حریق و پس از پنج ساعت اطفا شد.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر شاهد کاهش آمار حریق مراتع و غرق‌شدگی در استان اصفهان بودیم، افزود: اطلاع رسانی و هشدارهای داده شده نقش موثری در این امر داشت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۴ حادثه غرق شدگی در استان داشتیم که ۳۱ نفر بر اثر آن جان خود را از دست دادند.

۶۰۲۲ / ۳۰۱۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.