علی اعتصام پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، میزان مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از این سازمان بر اساس صورت‌حساب‌های آماده پرداخت(لغایت خرداد۹۸) را حدود ۳۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: پیگیر پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی و دیگر طرف‌های قرارداد خود هستیم و تا حدامکان برای به روزرسانی و پرداخت مطالبات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان تلاش می‌کنیم.

اعتصام پور یادآور شد: حل مشکل کشوری پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی و پرداخت مطالبات مراکز تشخیصی و درمانی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط این سازمان در قالب تفاهمنامه منعقد شده بین وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت در حال پیگیری است که با ابلاغ آن حداقل ۶۰ درصد از مطالبات به روز پرداخت و مابقی نیز پس از وصول مطالبات از دولت پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی۱۸۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و در صورتی که این بدهی پرداخت شود تمام مشکلات سازمان با طرف‌های قرارداد خود و حوزه درمان مرتفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: پزشکان در تأمین اجتماعی بین۵۰ تا ۷۰ درصد "یک K" را با تاخیر چندماهه دریافت می کنند در صورتی که در برخی از مراکز دانشگاهی این رقم به "۲ K" می رسد و ما حاضر هستیم به همان نسبتی که به پزشکان خود می‌پردازیم به آنها نیز پرداخت کنیم.

 ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت، بر اساس یک رفرنس بین‌المللی به نام CPT تعیین می‌شود که در رابطه با خدمات پزشکی در ایران این ارزش نسبی به عنوان ضریب K بیان می شود.

اعتصام پور ادامه داد: درمان از وظایف قانونی دولت است اما نباید در شرایط فعلی کشور و بروز مشکلات اقتصادی برای مردم، مشکلات جدیدی نیز ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تهدید به دریافت کل هزینه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در زمان مراجعه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی که ۶۵ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، به مراکز ارائه‌کننده این خدمات از سوی هر مقامی که باشد، به ایجاد جو بی‌اعتمادی در جامعه نسبت به دولت در پوشش نیازهای سلامت منجر می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخیراً اعلام کرد: ممکن است ناچار شویم در صورت دریافت نکردن مطالبات خود و برقرار شدن یک سازوکار مطمئن برای پرداخت منظم، از اول مهر از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هزینه‌ها را دریافت کنیم و به آنها گواهی پرداخت بدهیم تا خودشان مبالغ مربوطه را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان یادآور شد: طرح این گونه مباحث با تأکیدات مکرر مقامات عالی کشور و تذکرات استاندار استان مبنی بر اشاعه ندادن اختلافات بین دستگاه‌ها به سطح جامعه، منافات دارد.

اعتصام‌پور با اشاره به پیامدهای امنیتی و اجتماعی ناشی از ناهماهنگی بین دستگاه‌ها تصریح کرد: به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده دشمنان و رسانه های معاند از ناهماهنگی‌ها و همچنین جلوگیری از ایجاد اخلال در روند ارائه خدمات به مردم، به‌عنوان یک راهکار از استاندار استان تقاضا دارم که برای تهاتر درآمدها و بدهی‌ها در استان دستورات را لازم صادر فرمایند و امید است که به برکت این ایام عزیز، بزودی این مشکلات حل شود. 

۳۰۸۰/۶۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.