حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای اصفهان افزود: ارائه آموزش‌های تخصصی به این افراد را از سال ۹۵ شروع کردیم و سالانه بطور میانگین بین یکهزار تا چهار هزار نفر، این آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند.

وی بیان کرد: آموزش‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، پایگاه‌های بسیج، حوزه های علمیه، نیروی انتظامی و ارتش بصورت آموزش در فضاهای حقیقی و مجازی ارائه شده است.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان اظهار داشت: این ستاد تاکنون بیش از ۱۲۰ گُسل اجتماعی را در استان احصاء و اولویت بندی کرده که بعضی از آنها با تذکر رفع شده است و بعضی هم نیاز به تدوین قانون در مجلس شورای اسلامی و برخی هم به تصمیم‌گیری در جلسات ستاد نیاز دارد که بصورت فصلی برگزار می شود.

وی گفت: اعضای این ستاد ۱۸ نفرند که ریاست آن را نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بر عهده دارد و استاندار، دادستان، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه، مدیرکل ارشاد و مدیرکل تبلیغات اسلامی و ۲ نفر از نمایندگان مجلس، عضو آن هستند.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ گفت: بر اساس این قانون، همه مصوبه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر لازم اجراست و استنکاف از آن جُرم محسوب می شود.

به گفته وی، همه مردم و مسوولان باید بر حسب وظیفه دینی و انقلابی خود برای پیشگیری از بدی‌ها و زشتی‌ها در جامعه، در قبال امر به معروف و نهی از منکر احساس مسوولیت و تکلیف کنند.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد از تذکرات آمران به معروف و ناهیان منکر در این استان موثر واقع شده است.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۳ گزارش مردمی مکتوب به این ستاد ارائه که یکهزار و ۲۳۳ مورد از آنها به نیروی انتظامی، ۴۴ مورد به دستگاه های امنیتی، ۱۳ مورد به دادگستری و هفت مورد هم به اداره کل بازرسی استان ارجاع شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان ادامه داد: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر رسمی و غیررسمی(دارای کارت و بدون کارت) و آموزش دیده و آموزش ندیده، وظیفه این ستاد است و این حمایت ها را تا مرحله گرفتن وکیل و دفاع از حقوق آنها ادامه خواهیم داد.

اول تا هفتم محرم با توجه به هدف والای قیام حضرت امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان "هفته احیای این فرایض" نامگذاری شده است.

۷۱۵۰/۶۰۲۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.