حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر  محسنی روز پنجشنبه در مراسم عزاداری ماه محرم در هیات عاشقان ثار الله (ع) ناحیه بسیج امام رضا (ع) اصفهان افزود : ولایتی بودن به این نیست که  عکس رهبرمعظم انقلاب را بر دیوار اتاق کار یا محل زندگی خود نصب کنیم ولی بر عکس سخنان ایشان عمل کنیم و در جایی که رهبر معظم انقلاب به حمایت از تولید ملی دستور می دهند، کالای بیگانه خریداری کنیم.
وی اضافه کرد:  زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) در گرو این است که ابتدا خود را اصلاح کنیم ولی ما همواره به جای اینکه ابتدا به خود تذکر دهیم، همواره به فکر تذکر به دیگران هستیم.
این کارشناس دینی با بیان اینکه "باید از این جلسات بهترین بهره را برد، گفت: صرف حضور در جلسات روضه، عزاداری و زیارت بدون هدف، نمی‌تواند ادب دینی را ارتقا دهد.
وی ادامه داد: جلسات روضه امام حسین به ما می‌آموزد از حضرت عباس (ع) درس نه گفتن به دشمن را فرا بگیریم و بدانیم نتیجه‌ای از مذاکره با دشمن دین و شمر زمان حاصل نمی‌شود.
حجت الاسلام  محسنی اظهار کرد: مردم در زمان حضرت علی (ع) به واسطه قدرناشناسی کاری کردند که حضرت علی (ع) به جای آبادکردن افکار به دنبال آبادکردن زمین بودند و
اصل بر غیبت امام زمان (عج) هم بر اساس قدرناشناسی است مگر اینکه ما آمادگی لازم را در خود ایجاد کنیم و ادب دینی خود را ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه منظور از توفیق الهی موافقت ما با دستورات الهی است، افزود:  توفیق الهی، انتقاد از خود قبل از انتقاد دیگران و پذیرش انتقاد دیگران سه عامل رشد انسان در روایات دینی است.
وی اظهار کرد: توفیق الهی این نیست که مشکلات خود را به گردن خدا بیاندازیم، بلکه باید سبک زندگی خود را مطابق دستورات الهی تنظیم کنیم.
برنامه وعظ و عزاداری هیات عاشقان ثارالله (ع) ناحیه بسیج امام رضا (ع) هر ساله دهه اول محرم با حضور اقشار مردم اصفهان برگزار می‌شود.
این هیات توسط شهید حاج احمد کاظمی فرمانده لشکر هشت نجف اشرف بنیانگذاری شد.

 ۶۰۲۲/۷۱۳۴/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.