حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی روز دوشنبه در نشست روحانیان و ائمه جماعات شهرستان ابرکوه با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام افزود : مکتب حیات بخش سالار شهیدان منشا پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی و باید در تکریم و تجلیل از نهضت حسینی علیه السلام و عاشورا که پیش نیاز قیام و نهضت مهدوی (عج) است، تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مبلغان، روحانیان و هیات‌های عزاداری باید بگونه ای قیام و اهداف امام حسین علیه السلام را ترویج و تبلیغ کنندکه پیام رسان کربلا باشند و از انجام هرگونه حرکات خرافاتی جلوگیری کنند .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: باید درمراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام فلسفه نهضت ایشان را که مبین بصیرت آن حضرت بود، برای جوانان تبیین کنیم .

حسینی بابیان اینکه تاسوعا و عاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است، تصریح کرد: امام حسین (ع) در حادثه عاشورا برای زنده ماندن دین اسلام و فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد .

وی تصریح کرد: اجتماع هیات‌های مذهبی در هشتم محرم در ابرکوه به یک فرهنگ تبدیل شده که همه هیات‌های عزاداری یکدست و یکپارچه در مراسم روز هشتم محرم شرکت می‌کنند و صدا و سیما به صورت زنده عزاداری مردم این شهر را در این  پخش می کند.

در این نشست حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن نیزدر این نشست گفت: عزاداری سکولار و مراسم مذهبی بدون خروجی سیاسی در بین مردم ما جایگاهی ندارد .

شهرستان ابرکوه ۷۰ هیات مذهبی شناسنامه دار و سازماندهی شده دارد که یکی از هیات‌ها ویژه بانوان است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.