رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: مسیر حرکت سازمان بسیج اساتید، استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های داخلی کشور است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، مجتبی زارعی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان و تکریم رئیس پیشین این سازمان بیان کرد: شبه روشنفکران همیشه می‌گفتند علم با دین تضاد دارد یا دین با توسعه تضاد دارد درحالی‌که رویکرد دین اصلاً این‌چنین نیست و آموزه‌های دینی کاملاً بر علم‌آموزی تأکید دارند.

وی با بیان این‌که استاد بسیجی، هم اهل علم بوده و هم دنبال ارائه راهکارهای علمی برای رفع چالش‌ها و مشکلات جامعه است، اضافه کرد: مسیر حرکت سازمان بسیج اساتید، استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های داخلی و همچنین توجه به حل‌المسائلی بودن مشارکت علمی اساتید جهت کاهش مشکلات مردم با تأکید بر مشکلات استانی است.

سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان نیز در سخنانی، مهم‌ترین ویژگی‌های استاد بسیجی را انقلابی بودن، معنویت و اخلاق‌مداری، قانون‌گرایی و تلاش هرچه بیشتر برای توانمندسازی دانشجویان ذکر کرد و گفت: یک استاد بسیجی، یک استاد دغدغه‌مند برای تربیت دانشجویی است که برای رفع مشکلات جامعه توانمند باشد.

وی مشارکت هرچه بیشتر روحانیان، اساتید و معلمان را برای تحقق مفاهیم بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی»، یک ضرورت با اهمیت دانست و افزود: نقش اساتید دانشگاه در تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب» یک نقش پیش‌ران و مهم است.

کشکولی با تأکید بر این‌که دانشگاه باید نقش اثرگذاری در رفع مشکلات جامعه را داشته باشد، اظهار کرد: یک استاد بسیجی هم باید مدافع نظام باشد و هم اهداف بزرگ انقلابی را دنبال کند؛ همان مفهومی که مقام معظم رهبری آن‌ها در قالب مفهوم نظام انقلابی، توضیح داده‌اند.

فرمانده سپاه لرستان در خاتمه گفت: تمدن‌سازی نوین اسلامی، هدف بزرگی است که باید در راستای رسیدن کامل به این هدف حرکت کنیم.

در این مراسم، علی نظری، عضو هیئت علمی زبان و ادبیات عرب دانشگاه لرستان به‌عنوان رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان معرفی و از زحمات و کوشش‌های حمیدرضا زهره‌ای، مسئول پیشین این سازمان تقدیر و تجلیل شد.

همچنین علی فتح‌الهی نیز به‌عنوان مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی لرستان معرفی شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.