آرش ذاکری زاده روز سه شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون تعداد ایستگاه های ورزش شهروندی شهر اصفهان ۱۵۶ عدد است که در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان مستقر هستند.

وی با اشاره به این که اختصاص این تعداد ایستگاه به بانوان و آقایان ممکن است ماهانه تغییر یابد، ادامه داد: به‌طور میانگین ۱۲۰ ایستگاه ورزشی شهر اصفهان به بانوان اختصاص دارد.

وی برخی از دلایل استقبال بیشتر بانوان از ین ایستگاه‌ها را زمان آزادتر این قشر و وجود فضاهای ورزشی کمتر نسبت به آقایان در شهر و امنیت خوب ایستگاه‌های ورزش شهروندی اعلام کرد.

مسوول ایستگاه‌های صبحگاهی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ۹۰ درصد این ایستگاه‌ها را مربوط به ورزش صبحگاهی برشمرد و بیان کرد: هر ایستگاه به طور متوسط ۷۵ تا ۱۰۰ نفر مخاطب دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به این که درصد زیادی از مخاطبان ایستگاه‌ها افراد میانسال به بالا هستند با برگزاری رقابت های دونفره انسانی و یا رشته‌هایی مانند بادی بالانس، باراسُل، فریزبی و رشته‌های زیرمجموعه ورزش همگانی می‌توان رده سنی جوانان را به این ایستگاه‌ها جذب کرد.

ذاکری زاده تصریح کرد: همه ایستگاه‌های ورزش شهروندی مجهز به وسایل موردنیاز مانند چادر محصورکننده محیط ورزشی برای بانوان و سیستم صوت هستند و برخی ایستگاه‌ها بنا به امکانات شهرداری منطقه مربوطه دارای اقلام ورزشی مانند طناب، دمبل، استپ و هستند.

وی محل استقرار ایستگاه‌های ورزش شهروندی را در اغلب بوستان‌های شهر، تعدادی از مراکز ورزشی و بیمارستان غرضی بیان کرد و گفت: در سال تحصیلی تعدادی از ایستگاه‌های ورزشی در مدارس دایر است.

مسوول ایستگاه‌های صبحگاهی شهرداری اصفهان با بیان این که تا سال گذشته ایستگاه‌های ورزشی شهر ۱۰۵ مربی داشت ،خاطرنشان کرد: ۱۳۰ مربی دارای کارت مربیگری ورزش‌های روزانه مربیگری و اداره این ایستگاه‌ها را عهده دار هستند.

ذاکری زاده ساعت کاری ایستگاه‌های ورزش شهروندی را وابسته به فصول سال برشمرد و افزود: به صورت معمول ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی از ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۳۰ و ایستگاه‌های ورزشی عصرگاهی از ساعت ۱۸  تا ۱۹ دایر و فعال است.

کلانشهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

استان بیش از ۵ میلیون نفری اصفهان بیش از ۳۰۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

۷۱۳۵/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.