' ناصر طاهری ' روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم روز گذشته در شورای میراث فرهنگی استان و با حضور مسئولان سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اتخاذ شد.
وی اظهارکرد: بر این اساس مقرر شد؛ دهانه های فوقانی پل های تاریخی مشرف بر زاینده رود بوسیله حفاظ هایی متناسب با این سازه های تاریخی مسدود شود.
معاون میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: مسدود کردن این دهانه ها، پس از تصویب طرح های ایمن سازی این پل ها در شورای فنی میراث فرهنگی استان انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: در جلسه روز گذشته شورای میراث فرهنگی استان موضوع ایمن سازی پل های سی و سه پل و خواجو مطرح و در این خصوص تصمیم هایی اتخاذ شد.
طاهری در باره ایمن سازی عمارت عالی قاپو نیز گفت: طرح ایمن سازی این بنای تاریخی بلند مرتبه پیش از این در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تصویب شده بود و اکنون عملیات اجرایی آن مراحل پایانی را طی می کند.
خاطرنشان می شود، در هفته گذشته یک دانش آموز 16 ساله مازندرانی که قصد گرفتن عکس سلفی از خود بر روی سی و سه پل اصفهان را داشت بر اثر بی احتیاطی از یکی از دهانه های این پل سقوط کرد و هم اکنون در بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان بستری است.
مهر امسال نیز یک دختر 2 ساله که به همراه والدین خود از سی و سه پل عبور می‌کردند از روی این پل سقوط کرد و جان خود را از دست داد.
بر بستر زاینده رود 14 پل تاریخی با قدمتی حدود 400 ساله، قدمگاهی برای عبور عابران است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.