سیدعباس صالحی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان در مرکز همایش های "سیتی سنتر" این شهر افزود: در همین راستا در معاونت سینمایی وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی تصویب شده که سرگروه ها حداقل یک فیلم کودک را در دست اکران داشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین بنیاد سینمایی فارابی تاکنون هشت فیلم کودک را مورد حمایت خود قرار داده است.
وی اضافه کرد: در سال های پس از انقلاب اسلامی ۲۰۰ فیلم کودک و نوجوان تولید شده است که در برخی دهه ها، طلایی تر و در برخی سال ها با رکود همراه بوده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما شاهد دوره ای جدید در رشد فیلم های کودک و نوجوان هستیم و در سال گذشته ۱۵ فیلم سینمای کودک در ایران اکران شد.
 وی اظهار داشت: در بین ۱۰ فیلم پرفروش سینمای ایران، یک فیلم مربوط به سینمای کودک بوده است و این نشان می دهد که ما به این سمت در حال حرکت هستیم.
صالحی گفت: اگر ما به دنبال سینمای انسانی، تخیل پاک در سینما و سینمای اجتماعی هستیم تا در کنار خانواده از تماشای فیلم لذت ببریم، همه اینها در سینمای کودک و نوجوان قابل دستیابی است.
وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه ادبیات دارای پیشینه و قدمت بسیار خوب و جدی است، خاطرنشان کرد: ادبیات کودک و نوجوان ایران مسیر رو به پیشرفتی دارد و سینمای ایران تناسب بهتری با این ژانر ادبی پیدا کرده است.
صالحی افزود: سینمای اقتباسی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان باید جدی تر گرفته شود زیرا در این زمینه تجربیات خوبی داشته ایم که باید عمق بخشیده شود.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان، هر سال با ایده های تازه تر و شادابتر برگزار می شود لذا باید از زحمات دست اندرکاران آن از جمله شهرداری اصفهان و مجریان استانی و کشوری تشکر کنیم و از  هیات های داوران این دوره بویژه هیات داوران کودک و نوجوان آن نیز سپاس ویژه دارم.
جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تاکنون در۳۱ دوره، برگزار و در این مدت ۱۹ دوره آن در اصفهان، ۶ دوره در تهران، پنج دوره در همدان و یک دوره در شهر کرمان انجام شده است.
بیش از ۱۱ سالن سینما با ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم شهر اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره امسال نمایش دادند.
در جشنواره امسال فیلم های کودک و نوجوان که از ۲۸ مرداد تا امروز دوشنبه در دو بخش «ملی» و «بین المللی» در شهر اصفهان برگزار شد، ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه و پویانمایی از سینمای ایران و جهان اکران شد.

در مجموع ۱۹۴ اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که ۱۵ اثر آن در بخش فیلم سینمایی بود.

سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان در سال گذشته نیز هشتم تا چهاردهم شهریور در شهر اصفهان برگزار شد.

۶۰۲۷/۷۱۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.