اصغر رستمی روز شنبه در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان در استانداری افزود: هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات برای استفاده از سامانه های نوین آبیاری و کشت گلخانه ای در استان وجود ندارد و  کشاورزان خرده مالک با تجمیع اراضی و منابع آب متمرکز می توانند از تسهیلات دولتی در راستای طرح های نوین آبیاری به قیمت تمام شده   استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهای سازمان جهادکشاورزی اصفهان با بیان اینکه ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی در این استان باید نوسازی شود، اظهار داشت: هیچ منعی برای استفاده از تسهیلات برای مکانیزاسیون و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی در استان وجود ندارد اما کشاورزان خود باید وثایق مورد نیاز بانک‌ها را برای دریافت تسهیلات تهیه کنند.

به گفته وی، در صورتی‌که کشاورزان توان و امکان بازپرداخت تسهیلات را برای خرید ماشین آلات نوین کشاورزی داشته باشند، وام در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

رستمی تصریح کرد: در زمان حاضر نقاط مختلفی برای احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در استان پیش بینی شده است اما برای تامین آب کشاورزی با محدودیت مواجهیم.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین استعلام‌ها با دستور وزیر جهاد کشاورزی حذف شده و مشکلی برای اخذ مجوزهای گلخانه‌ وجود ندارد و استعلام منابع امور آب، محیط زیست، اداره گاز و تغییر اراضی برای تبصره چهار حذف شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهای سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان کرد: تمام استعلام‌های کشاورزی توسط شرکت‌های خدمات مشاوره ای در شهرستان‌ها انجام می شود و در صورتی‌که اداره ای در این زمینه پاسخگو نباشد باید از طریق استانداری به این تخلفات رسیدگی شود.

رستمی گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مهمترین دغدغه های ما محسوب می شود اما از اختیار استان خارج است و بصورت متمرکز و سلسله مراتبی در سال گذشته ۲۴۰ نفر از کارشناسان مرتبط به مجموعه جهاد کشاورزی جذب شدند.

در جلسه امروز شورای اسلامی استان اصفهان مسائل مرتبط با بخش کشاورزی این استان بررسی شد.

۶۰۲۲/ ۷۱۵۰ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.