سید جواد هاشمی پنجشنبه شب در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی ترنادو در سینما ساحل اصفهان با بیان این که ما برای کشور و مردم فیلم می‌سازیم، افزود: اگر نقدی به سینمای کودک و نوجوان داریم به این دلیل است که تلنگری به این سینما وارد تا یک قدم به سمت جلو حرکت کنیم.

این کارگردان سینما تصریح کرد: آموزش و تفریح از مشخصه‌های فیلمسازی است همچنین تلاش می‌کنیم تا فیلمی که برای کودکان و نوجوانان می‌سازیم با طبع خانواده‌ها هم سازگار باشد و بتوانند از فیلم استفاده کنند.

وی ادامه داد: در فیلم سینمایی ترنادو دنیای تخیلی را به تصویر کشیدیم که این دنیا در سه سطح نقش نمایی می‌کند، ما در عمق ماجرا می‌خواستیم به فانتزی بچه‌ها نزدیک شویم و این در حالی است که بازی‌ها امروزی و قابل باور به تصویر کشیده شده است.

هاشمی اظهار داشت: امکان وجود جلوه‌های ویژه بصری در سینمای کودکان و نوجوانان وجود ندارد چون هزینه‌ بالایی دارد و باید امکانی فراهم شود تا این پول به سرمایه گذار بازگردد.

وی مدت فیلمبرداری فیلم سینمایی ترنادو را ۴۳ روز اعلام و خاطرنشان کرد: وقتی می‌توانیم تماشاگران را به سینما بکشیم چرا سریال نسازیم؟ سریال ساختن در ایران باب نیست که تلاش ما برای باب کردن این موضوع است.

کارگردان فیلم سینمایی ترنادو با بیان این که تلاش می‌کنیم از همه فیلم‌های خوب دنیا استفاده کنیم، گفت: در هنر ، تقلب کردن ایرادی ندارد، با تماشای فیلم‌هایی همچون سوپرمن، مرد عنکبوتی و زورو در می‌یابیم که همه این فیلم‌ها یک مضمون دارند اما هریک جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه در موسیقی هفت نت داریم که همه آهنگ‌ها براساس این نت ها ساخته می‌شود افزود: من با افتخار می‌گویم تقلب از فیلم‌های خوب ایرادی ندارد اما به شرط آن که فیلمی که ساخته می‌شود خوب و مناسب باشد.

وی در پاسخ این سوال که در فیلم ترنادو از سبک فانتزی استفاده شد، بیان کرد: در فانتزی حد و مرز نمی‌شناسیم، ناچاریم تا حدودی فیلم های سینمایی کودکان و نوجوانان را به سبک بزرگسالان بسازیم، همچنین باید گفت انتقال حس نسبت به دیگر مسائل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هاشمی افزود: برای قربانی نکردن بچه‌ها و اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را برای تماشای فیلم‌های کودکان به سینما ببرند ناچاریم این فیلم‌ها را به سبک بزرگسالان سوق دهیم.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی تورنادو داستان چهار بچه است که با یک سفینه به فضا سفر می‌کنند و با موجودات فضایی برخورد می‌کنند.

۹ سالن سینما، ۱۸۹ سانس اکران، ۲۳۱۲ صندلی در پردیس‌های سینمایی ساحل، چهارباغ، سیتی سنتر و سینما بهمن خوراسگان فیلم‌های جشنواره را نمایش می‌دهند.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ۲۸ مرداد کار خود را آغاز کرد و تا چهارم شهریور ادامه دارد.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.