کوروش رحیمی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان اظهار داشت: مسوولان مدیریت مطب را نوعی بازاریابی می‌دانند در حالی که این موضوع نوعی سرویس‌دهی حرفه‌ای به بیمار به شمار می‌رود و توجه به آن می تواند نتایج بسیار موثری را در روند درمانی بیمار و رضایتمندی آن به همراه داشته باشد.

رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان تصریح کرد : موضوع مدیریت مطب و مراکز درمانی در منشور کمتر مورد توجه قرار گرفته در حالی که تکریم بیمار بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند نتایج موثری را به همراه داشته باشد.

به گفته وی موضوع مدیریت مطب در یک بخشی مربوط  این کنگره مطرح خواهد شد تا این مساله موجب ارائه خدمات بهتر به بیماران شود همچنین باید توجه داشت که مدیریت مطب و تکریم بیماران آمار شکایت و نارضایتی از پزشکان و دندانپزشکان را کاهش می‌دهد و موفقیت‌های درمانی را افزایش خواهد داد.

رحیمی با بیان این که مسائلی همچون چگونگی تشکیل پرونده کامل برای بیماران در مدیریت مطب مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد، بیان کرد: پزشکان باید بر اساس قانون مدارک بیمار را ذخیره کنند و این مساله به ویژه در درمان ‌هایی که کار عملی برای بیمار انجام می‌گیرد همچون جراحی ها بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: نبود پرونده برای پزشکان و دندانپزشکان دردسرساز است و در محاکم پزشکی بسیار مطرح می‌شود.  

بازرس جامعه دندانپزشکی کشور اضافه کرد: چگونه تکمیل پرونده‌های درمانی و یانوع رفتار دندانپزشکان برای حفظ بیشتر حقوق درمانی بیماران،  از جمله موضوعاتی است که در پنل مدیریت مطب ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: همه دستیاران دندانپزشکی و دندانپزشکان باید آموزش حرفه‌ای برخورد با بیماران را فرا بگیرند و یا به عبارتی آگاهی به مدیریت مطب داشته باشند چرا که این موضوع می‌تواند فضای درمانی را برای بیمار با آرامش بیشتری همراه کند و موفقیت درمان را نیز سبب شود.

محورهای مختلفی در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت‌و ‌گو قرار می‌گیرد که مرتبط با علوم جدید دندانپزشکی از جمله دندانپزشکی دیجیتال، اکلوژن، لیزر و همچنین مدیریت مطب است.
دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه دندانپزشکی از امروز چهارشنبه تا اول شهریور ماه در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است  و جدیدترین دستاوردها در حوزه دندانپزشکی در این کنگره ارائه خواهد شد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود یکصد عضو هیات علمی، ۸۰۰ دانشجوی دندانپزشکی حرفه ای و یکصد دستیار تخصصی در ۱۱ گروه تخصصی است.  
همچنین این دانشکده دارای مرکز درمانی دندانپزشکی بیماری های خاص و ایمپلنت دندانی، مرکز تحقیقات علوم دندانپزشکی دکتر ترابی نژاد و سه کلینیک تخصصی وابسته در شهر اصفهان است.  

۷۱۵۰ /۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.