نایین 

 امام جمعه نایین گفت : مردم یمن با دستان خالی با ۱۷ کشور جهان مبارزه و مقابله می کنند و به مسلمانان درس مقاومت و آزادگی دادند.

حجت الاسلام  سید علی سجادی سجادی  در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی(ع) نایین با اشاره به دیدار اخیر جمعی از مبارزان مقاومت یمن با رهبر معظم انقلاب نشان از آن است که ایران این کشور را تنها نمی گذارد و مردم یمن به زودی پیروز می شوند.
وی گفت: پیروزی مردم یمن نزدیک است و یمنی‌ها باید مراقب باشند که سعودی‌ها و اماراتی‌ها این کشور را تجزیه نکنند.
سجادی ادامه داد: در روزهای گذشته رهبر معظم انقلاب پیام ۹ گانه‌ای را برای جمعی از بسیجیان و جهادگران کشور فرستادند و به این آنان دستور دادند که اجرای برنامه‌های جهادی برای آبادانی کشور را همگانی کنند.
امام جمعه نایین ادامه داد: باید با همدلی و مشارکت برای سربلندی و اقتدار روزافزون کشور تلاش کرد.

سجادی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته و با وجود تحریم ها، تهدیدها و فشارهای مختلف، ولایت مداری خود را با فدا کردن جان، مال و فرزندان خویش ثابت کرده اند.

امام جمعه نایین به سالروز آزادسازی آزادگان در ۲۶ مردادماه اشاره کرد و گفت: آزادگان و رزمندگان و جانبازان و شهدا حق سنگینی بر گردن مردم و نظام دارند.

 7136

 امام جمعه گلپایگان گفت: وحدت عامل پیشرفت و حرکت در مسیر اهداف عالی اسلام و راه برون رفت از مشکلات در جهان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی کرامتی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گلپایگان در محل مصلای این شهر افزود: وحدت و همبستگی بر محور مشترکات مانند قرآن، نبی مکرم اسلام(ص) و امیر مومنان(ع) بین برادران اهل سنت و شیعیان و دور شدن از مسیر تفرقه و اختلاف، اسلام را از خطرات و آسیب‌ها حفظ و دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام می‌کند.

وی با تبریک عید غدیر و با بیان اینکه عید غدیرباید محور وحدت در جامعه اسلامی باشد، گفت : مهمترین پیام غدیر نصب یک انسان کامل الهی است که بدستور خدواند متعال برای حفظ دین و حاکمیت اسلامی بعد از پیامبر اکرم (ص) به وقوع پیوست.

/7138

آران و بیدگل

امام جمعه موقت آران و بیدگل در خطبه های نمازجمعه این هفته این شهر به آزادی نفت کش ایرانی اشاره کرد و گفت: این آزادی نفت کش ایرانی به علت مقاومت و پایداری ملت ایران در مقابل مستکران جهان بود که آنها را مجبور به عقب نشینی کرد.
حجت الاسلام شیخ علی ناصریان افزود: ایستادگی ملت ایران مثل همیشه نتیجه بخش بود و قدرت جمهوری اسلامی ایران را در سطح بین المللی به همگان ثابت کرد چنانچه از اول انقلاب تا کنون همه توطئه های دشمنان با مقاومت ملت ما خنثی شده است.
وی تصریح کرد: دشمنان ما همواره اعتراف کردند که ایران جزو هشت قدرت نظامی برتر جهان است و همواره دیدیم که در خلیج فارس هیچ کشوری حاضر به همکاری با آمریکا نشد که این حاکی از قدرت نظامی ما در جهان است.
وی بیان کرد: باید کشورهای منطقه و مسلمان از ایران اسلامی درس بگیرند و مقاومت و ایستادگی در مقابل مستکبران و دشمنان را سرلوحه خود قرار دهند چرا که تاریخ نشان داده است که وحدت و ایستادگی در مقابل دشمنان، ما را پیروز کرده است.
7472

کاشان

 امام جمعه موقت کاشان با اشاره به نشانه‌های اثباتی غدیر خم، از برادران دینی اهل سنت خواست تا با نگاهی متفاوت و ژرف‌تر از تفسیرهای رایج به قضاوت درباره این رویداد بزرگ تاریخ اسلام بنشینند.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار در خطبه‌های نمازجمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم (عج) افزود: افتخار بشریت است که خداوند بلندمرتبه برای دوران پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) یکی از برترین انسان‌ها را برای هدایت جامعه برگزید.

وی بیان کرد: برادران اهل سنت این پرسش را پاسخ دهند که معنا و خطاب آیه «آنچه بر تو نازل کردیم، اگر ابلاغ نکنی رسالت خود را انجام داده‌ای» چیست، چه موضوعی بوده که پیامبر (ص) از گفتن آن هراس داشته و درحالی‌که همه احکام و واجبات انتقال داده شده بود، خداوند فرمود «امروز دین‌تان را بر شما کامل کردیم».

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به پیام‌های غدیر خم اضافه کرد: پیامبر (ص) با اعلام انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان جانشین، لزوم حاکم شدن اسلام در جامعه، نفی سکولاریسم و تلاش برای جدایی دین از سیاست را مورد تاکید قرار داد.

وی اضافه کرد: اگر ۱۲ امام معصوم (ع) در سیاست دخالت نداشتند، همگی مسموم شده یا به شهادت نمی‌رسیدند؛ شایسته‌سالاری در نظام حکومتی اسلامی اصل است و باید کسی بر تخت حکومت تکیه بزند که از همه برتر باشد.

اسلامی‌تبار ترویج ارزش‌ها را از دیگر پیام‌های غدیر خم برشمرد و ادامه داد: حاکم جامعه اسلامی باید مزین به ارزش‌ها باشد تا انتصابش هم به ترویج ارزش‌های اسلامی بینجامد.

وی تصریح کرد: جامع بودن و همه‌جانبه‌نگری مشخصه دین مبین اسلام بوده و بر این اساس حکومت تنها برای اداره مادی جامعه بشری نیست بلکه فلسفه هدایت مردم به راه راست در دنیا و آخرت است.

امام جمعه موقت کاشان تاکید کرد: بر این اساس حاکم جامعه اسلامی باید از علم و عصمت کامل برخوردار باشد، اما ما نمی‌توانیم این امر را تشخیص دهیم؛ از این رو شیعه باور دارد که حاکم باید از سوی خدا منصوب شود.

وی خطاب به افرادی که موضوع جانشینی پیامبر (ص) را مورد پرسش قرار می‌دهد، یادآور شد: حضرت محمد (ص) که در ۲۳ سال بیش از سایر پیامبران سختی کشید، نمی‌توانسته به آینده دستاوردهایش بی‌تفاوت باشد و جامعه را به حال خود رها کند.

اسلامی‌تبار افزود: ما می‌توانستیم مانند دیگران باشیم اما خداوند نعمت ولایت را اعطا کرد که باید قدردان آن بوده و چنان عمل کنیم که جزو پیروان اهل بیت (ع) قرار بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به حقوقی که فرزندان بر گردن پدر و مادر دارند، مواردی مانند انتخاب نام نیک، آموختن ادب، تربیت درست و آموختن هم‌نشینی با قرآن کریم را از جمله این حقوق در جهت تربیت فرزندانی صالح برشمرد.  

وی همچنین سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: آزاده به معنای کسی است که در برابر ستم ایستاده و تسلیم دشمن نشده است که امید می‌رود افراد ملقب به این عنوان تا پایان عمر با دوری از هوای نفسانی و امور مادی، آن را حفظ کنند.

۸۱۲۳/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.