حمید بختیار  روز سه شنبه در گفت گو با ایرنا افزود: ۱۱۳ نفر از شرکت کنندگان زن و ۱۵ نفر مرد هستند که از میان ۳۰۰ حافظ قرآن از استان‌های مختلف کشور برگزیده شدند.
وی اظهار داشت:برگزاری دو محفل بزرگ قرآنی در امامزاده هفده تن گلپایگان و امامزاده احمد خوانسار تدارک دیده شده و سه شنبه شب محفل گلپایگان با حضور داوران بین المللی قرآنی برگزار می شود.
دبیر برگزاری مسابقات آزمون سراسری موسسه کشوری مهد قرآن کریم گفت: چهار کارگاه سبک زندگی قرآنی با حضور اساتید بزرگ کشوری در شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان در کنار این آزمون و همایش، به منظور بهره مندی بیشتر مردم از برکات این مسابقات برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به تفاوت این دوره از آزمون با سایر مسابقات قرآنی اضافه کرد: افرادی که در این آزمون حد نصاب  لازم را کسب کنند گواهینامه با امضا رئیس هیات امنا مهد قرآن کریم کشور، معاون قرآنی وزیر ارشاد و رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و استاد پرهیزکار دریافت می کنند.

بختیار ادامه داد: نفرات برتر این آزمون از یک نفر تا همه شرکت کنندگان را در بر می گیرد اما در مسابقات گذشته فقط به نفرات برتر جوایز اهدا می شد.
وی بیان کرد: اختتامیه این آزمون روز پنجشنبه ۲۴ مرداد در گلپایگان برگزار خواهد شد و نفرات برتر ضمن دریافت گواهینامه جوایز خود را دریافت خواهند کرد.  
دبیر برگزاری مسابقات آزمون سراسری موسسه کشوری مهد قرآن کریم همچنین از برگزاری جلسات ۷۰ نفر از روسای موسسه‌ های مهد قران کریم سراسر کشور در خوانسار خبر داد و گفت :مدیر موسسه مهد قرآن کریم کشور، رئیس آموزش موسسه مهد قرآن کریم و مدیر روابط عمومی مهد قرآن کریم در این مراسم حضور دارند و به ارائه سخنرانی و بررسی وضعیت مهد قرآن‌های سراسر کشور خواهند پرداخت.  
یازدهمین دوره آزمون سراسری موسسه کشوری مهد قرآن کریم در حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر و همچنین نهمین همایش مدیران موسسه های مهد قرآن کریم سراسر کشور به میزبانی شهرهای خوانسار و گلپایگان در حال برگزاری است.  
این آزمون و همایش شب گذشته آغاز شد و تا  ۲۴ مردادماه ادامه خواهد داشت.
۱۰ دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر «ترنم وحی» ویژه حافظان کل از سراسر کشور از  سال‌ ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۷ در استان‌های تهران، مرکزی، یزد، خراسان رضوی، اصفهان(گلپایگان و خوانسار) و کرمان (رفسنجان – مس سرچشمه)   برگزار شده و سه هزار قرآن‌آموز  در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.

۷۱۴۲ / ۷۱۵۰ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.