با حضور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، برگزیدگان جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات در یزد تجلیل و تقدیرشدند.

به گزارش ایلنا، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه موقعیت ایران در عرصه هنرهای دینی در جهان ممتاز و درخشان است، اظهار امیدواری کرد که جشنواره ملی نقاشی‌خط در سال‌های آتی نیز با مشارکت بیشتر هنرمندان در یزد برگزار شود.

عبدالهادی فقهی زاده افزود: مهمترین هدف جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات یزد این بود که بستری فراهم شود تا هنرمندان فعال در این عرصه بتوانند به واسطه جلوه‌گری نقش‌ها در بازی خط و رنگ تفکر روحانی و معنوی را متجلی سازند که سرمنشاء آن قرآن کریم است.

وی ادامه داد: هنرمند نقاشی‌خط توانسته علاوه برتسلط بر به خوشنویسی توانسته با ذوق سرشار خود که بازی با حروف در اشکال مختلف و رنگ‌های چشم‌نواز هدف خود را به بهترین شکلو طرح و رنگ به مخاطب ارائه کند. قرآن به زبان هنر است، اگر فصاحت و بلاغت یکی از وجوه اعجاز قرآن بگیریم براساس روایات قرآن از وجوه معانی و محتوایی در حد اعجاز برخوردار است و اعجاز معارفی، علمی و... جوانبی از اعجاز هستند و کنار آن اعجاز بیانی هم وجود دارد که همان هنر قرآن است.

فقهی‌زاده اظهار کرد: هدف کلی ما کمک به خارج کردن قرآن از مهجوریت و وارد کردن آن به عرصه های گوناگون زندگی در حوزه‌های علمی وعملی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه حدود 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات یزد ارسال شده بود، اظهار داشت: 65 اثر به بخش پایانی و نمایشگاه نقاشی‌خط آیات یزد با انتخاب داوران راه پیدا کرد.

به گفته وی نمایشگاه منتخب آثار جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات یزد هفته گذشته آغاز و تا پایان هفته میزبان علاقه‌مندان در گنجینه فرهنگ و هنر یزد است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این مراسم ضمن تقدیر از دو نوجوان یزدی حافظ کل قرآن کریم از 9 برگزیده این جشنواره به نام‌های محمدرضا صداقت، هادی هنردوست، محمد امین ایمانی راد، ساناز البرزی، مهران بهزادی، رضا هادی زاده، محسن توسلی، نیکو حاجی ابراهیم زرگر و عظیم فلاح با لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل و قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.