معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: اولین گام برای حکمرانی خوب این است که مدل توزیع منابع خود را تغییر دهیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، ژاله فرامرزیان در حاشیه همایش حقوق شهروندی  که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: وقتی منشور حقوق شهروندی و مجموعه قوانین مربوط به حقوق شهروندی را مطالعه می‌کنیم، در مبانی و قوانین به‌غایت رعایت شهروندان را کرده‌ایم. همه مصادیق را خیلی خوب نوشته‌ایم؛ اما در عمل این‌چنین تصویری وجود ندارد. وقتی فکر می‌کنیم عمل با این قوانین انطباق داشته باشد، باید اتفاقی رخ دهد.   وی ادامه داد: همه دنیا یک مسیری را طی کرده است، که شهروندان آن‌ها از حقوق خوبی برخوردار شوند. برای دست پیدا کردن به این قوانین نوشته‌شده، باید فکر کنیم که باید از کجا شروع کنیم و با چه روشی رفتار کنیم. وقتی به مدل حکمرانی نگاه می‌کنیم، احساس می‌کنیم هیچ تناسبی با این قوانین ندارد.
فرامرزیان افزود: کل بودجه کشور که تعریف می‌کنیم، این بودجه متعلق به دولت است. برای این‌که اولین گام را برای حکمرانی خوب برداریم، باید مدل توزیع منابع خود را تغییر دهیم. ابتدا از رأس باید از سهم بخش خصوصی، جامعه مدنی و حاکمیت دولت را کنار بگذاریم. آن‌ها در مکانیزم های درون‌سازمانی خود، عملیاتی انجام دهند، که تصویر مردمی را از خود بروز دهد. همچنین بخش خصوصی بتواند رشد کند.
وی ادامه داد: در مدل حکمرانی باید اجزا را تقسیم کنیم و منابعی به تناسب آن توزیع کنیم و آن زمان مجبور هستیم به رسمیت بشناسیم. ما اگر سهم منابع شما را بدهیم، سپس به حرف یکدیگر گوش خواهیم داد و در تعاملات نیز متقابلاً احترام می‌گذاریم و خروجی آن برای کشور اعتماد، مشارکت‌پذیری و شفافیت می‌شود.
فرامرزیان با اشاره به‌تناسب قوانین و مدل مدیریتی، خاطرنشان کرد: اگر ما هزار و یک قانون بیاوریم و مدل مدیریتی ما با آن قوانین یکسان نباشد، هیچ نفعی برای شهروندان جامعه نخواهد داشت. فکر می‌کنم این اقدامات و این دستورالعمل‌ها، فرصت‌های آغازین یک حرکت بزرگ است. اگر شما حقوق را رعایت کنید، آینده کشور متعلق به مردم و نهادهای مردمی است.
وی افزود: نگران هستیم، که تشکل‌هایی که شکل می‌دهیم، خودشان حقوق مردم را رعایت نکنند. برای انتخاب اجزای هیئت‌های خود به انسان‌هایی فکر کنیم که توانمندی دارند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.