بهروز مهدلو روز یکشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره امور مالیاتی اصفهان، با بیان اینکه شناسایی و وصول مالیات از افرادی که به رغم در آمدهای کلان مرتکب فرار مالیاتی می شوند از مطالبات بحق مردم و فعالان اقتصادی  است، افزود: این اداره در ماه‌های گذشته برای شناسایی و وصول فرارهای مالیاتی با همکاری دستگاههای اجرایی، قوه قضاییه و دستگاه‌های اطلاعاتی اقدامات خوبی انجام داده  و دراین خصوص اصفهان یکی از استان های پیشرو کشور به شمار میرود.

وی از شناسایی شخصی که در پنج سال گذشته تنها ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده در حالی‌که  بدهی مالیاتی این فرد بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است خبر داد و گفت: ۲۰ نفر مودی مالیاتی بدهی حدود یک هزار میلیارد تومان شناسایی شده اند.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان اضافه کرد: سازمان مالیاتی بدنبال کسب رضایت مردم و فعالان اقتصادی است و بگونه ای عمل کند تا بتواند در زمینه رونق تولید کمک کند بنابراین انتظاردارد مودیان مالیاتی با این سازمان همکاری کنند و برای از بین بردن فرار مالیاتی در کشور و رسیدن به عدالت مالیاتی به هم افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها، مردم و فعالان اقتصادی نیاز داریم و رسانه ها نیز در این راستا تاثیر بسزایی دارند. 

وی تاکید کرد : در صورتی‌که مودیان  فهرست معاملات ماده  ۱۶۹ خود را تا آخر مهر امسال  اعلام کنند و بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند  تمامی جرایم به جز جرایم غیر قابل بخشش در مورد آن ها بخشیده می شود.

مهدلو گفت: تیر ماه امسال  ۲۴ هزار و ۵۳۹  اظهار نامه در امور مالیاتی استان اصفهان ثبت شد که نسبت به سال پیش رشد  چهار درصدی دارد  و نیز  ۳۵ هزار و ۱۵ اظهارنامه مالیاتی اجاره املاک در استان در سال جاری ثبت شد که نسبت به  سال گذشته ۲۴ درصد رشد نشان می دهد.

وی  افزود : با استناد به بند "ی" تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور که اعلام می کند کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می شود، مکلفند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره( ٢) ماده( ١٦٩ ) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ٦٦/١٢/۰۴ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال ١٣٩٨ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند، پزشکان به نصب دستگاه  کارتخوان  و استفاده از آن ملزم هستند. 

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان ادامه داد: پزشکان  تا ۲۳ مرداد مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان بانکی) ثبت‌نام کنند و بیشتر پزشکان به استفاده از (POS) اعتقاد دارند.

مهدلو از تهیه بسته حمایتی توسط این اداره کل برای حمایت از  واحدهای تولیدی خبر داد و گفت : بسته حمایتی در ۱۳ بند تهیه و در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان به تصویب رسید که براساس آن بدهی‌ مالیاتی عملکرد و ارزش افزوده و معوقات بلند مدت و پلکانی واحدهای تولیدی استان با رعایت ماده ۱۶۷ قانون مالیات های مستقیم بصورت ‌تقسیط پرداخت خواهد شد.

مهدلو بیان کرد که در صورتی‌که مودیان حقیقی و حقوقی فهرست معاملات ماده  ۱۶۹ خود را تا پایان مهر امسال اعلام کنند و بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند جرایم آنها بخشیده می شود و برای هر ماه تاخیر تا دی ماه امسال ۲ درصد برای واحدهای تولیدی و  چهاردرصد برای سایر واحد ها از این بخشودگی کاسته می شود.

 ۶۰۲۲/ ۳۰۸۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.