مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان از آغاز کاوش در شهر زیرزمینی سفید شهر توسط باستان شناسان خبرداد.

فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با درخواست مردم و مسئولان اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل از اداره کل میراث فرهنگی استان با توجه به بررسی‌های اولیه ، کاوش از سرداب خانه تاریخی بقال به سرپرستی زهرا ساروخانی باستان شناس میراث فرهنگی در این منطقه آغاز شده است.
 
الله یاری افزود: در سفید شهر ، همزمان با کاوش‌ها، وسعت این دست‌کندها به‌عنوان پناهگاهی با وسعت حداقل نیمی از زیر بافت تاریخی شهر قرار دارد.
 
وی گفت: کاوش در این شهر زیر زمینی در اواخر دی ماه سالجاری آغاز شده و هنوز تخمین زدن قدمت این شهر نیاز به کاوش و مظالعات بیشتری توسط باستان شناسان دارد ولی به احتمال زیاد این شهر باستانی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیکی پناهگاه زیرزمینی در فاصله 10 کیلومتری شهر زیرزمینی نوش آباد به سفید شهر ، وجود دست‌کندهای زیرزمینی همچون شهر زیر زمینی نوش آباد احتمال دارد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت : این دست‌کندها با کاربری پناهگاه‌های زیرزمینی با عنوان شهرهای زیرزمینی شناخته شده اند و با ادامه کاوش های باستان شناسی و تکمیل اطلاعات در این خصوص شهر زیرزمینی سفید شهر دومین شهر زیرزمینی بعد از نوش آباد در شمال منطقه اصفهان خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.