مهرزاد حمیدی عصر روز شنبه در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در خانه معلم شماره سه شهر اصفهان افزود : هنگامی آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی تمام عیار است که با مدرسه پیوند داشته باشد.
وی با بیان اینکه در زمان تحریم‌ها باید تلاش کرد که فعالیت‌ها بهینه تر انجام شوند تصریح ‌کرد: باید میدانی‌تر کار کنیم و مقداری از تفاهم‌نامه‌ها کم کنیم و در حوزه‌های کاری خود به سمت مدارس پیش رویم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح مدرسه میزبان و مدرسه قهرمان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: ما در حوزه ورزش مدارس جمعی هم‌میثاق و یکپارچه با ساختاری مشترک از لحاظ تقید، تعهد، تحصیلات و مبانی نظری هستیم که تعصب و تعهد به مسائل حرفه‌ای را در برنامه خود داریم. 

برای پویاتر شدن درس تربیت بدنی در مدارس کشور، طرح «مدرسه میزبان» و "مدرسه قهرمان" از سال تحصیلی پیش رو اجرا می شود.
وی بیان کرد: این ویژگی‌ها ما را در دسترس پرظرفیت قرار داده که به شرط رهاکردن عادت‌ها و رویکردهای موروثی و  اعتقاد به سند تحول بنیادین می‌توانیم یک رستاخیز و نهضت ورزشی در کشور ایجاد کنیم.
حمیدی با بیان اینکه ۱۴ میلیون جمعیت دانش‌آموزی هدف فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی هستند خاطرنشان کرد: استراتژی ما جذب منابع است.
وی اظهارداشت: اگر حمایت مدیران مدارس و رضایت دانش‌آموزان و والدین آن‌ها نبود اکنون معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در حال فعالیت نبود. 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: ۴۰ هزار معاون پرورشی و فرهنگی مدارس به معاون پرورشی و تربیت بدنی تغییر نام داده شدند و در سال گذشته نیز مدیران مدارس سرپرست تیم‌های ورزشی دانش‌آموزان بودند.

فضای ورزشی دختران و پسران را یکنواخت رشد دهیم
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: ما باید امکانات مناسب ورزشی را در مدارس برای دخترانمان مهیا و فراهم کنیم و فضای ورزشی دختران و پسران را یکنواخت رشد دهیم.
مهین فرهادی زاد با اشاره به برخی محدودیت‌های موجود در ورزش دختران افزود: باید همه ما دست به دست هم دهیم و فضا را برای دختران متعادل کنیم تا در آینده بتوانند به دور از تنش در کنار همسران آینده‌شان قرار بگیرند.
وی ادامه داد: به مراتب مشکلات و آسیب‌ها و هیجان‌ها در سنین بالاتر کمتر است بنابراین باید به دانش‌آموزان که در سنین مدارس قرار دارند توجه بیشتری داشت تا موجبات آسیب‌های آینده برای آن‌ها فراهم نشود.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان بر احساس مسوولیت مسوولان در قبال ۱۴ میلیون دانش‌آموز تاکید کرد و گفت: هنگامی که نیازهای دانش‌آموزان را متوجه نشده و یا ناقص متوجه شویم بی‌شک دچار خسران خواهیم شد.
وی همچنین تصریح کرد: باید استعدادیابی‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها همه در بخش دانش‌آموزی انجام پذیرد.

مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به ۱ورت یکروزه روز شنبه ۱۹ مردادماه سال جاری با حضور معاون توسعه ورزش بانوان معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ، سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و اعضای مجمع فدراسیون ورزش دانش‌آموزی از تمامی استان‌ها حضور داشتند. 
۷۱۳۵/ ۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.