عباس رضایی پنجشنبه شب در هجدهمین جلسه شورای عشایری استان اصفهان، در روستای رَهیز از توابع بخش پادنای بزرگ سمیرم قول داد: همه تقاضاها و مشکلاتی که عشایر در این نشست یا نامه های خود مطرح و عنوان کرده اند را تا حصول نتیجه دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: برای بررسی درخواست های عشایر جلسه ای در استان با حضور مدیران ارشد استانی و شهرستانی و رییس سازمان امور عشایر کشور در ۱۰ روز آینده برگزار خواهیم کرد تا با سرعت و دقت مسایل این قشر را پیگیری کرده و به نتیجه برسانیم.

به گفته وی برخی از خواسته ها در محدوده اختیارات بخش دولت، برخی با مجلس و نهاد قانونگذاری و بخشی نیز در خود استان و شهرستان قابل بررسی و حل و فصل هستند.

استاندار اصفهان این را هم گفت که، برای انجام بهتر امور و رسیدن به نتیجه مطلوب در جلسه اختصاصی فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی همین مسایل و موارد نیز حضور خواهد یافت.

وی در بخش دوم سخنان خود اظهار داشت: کار و اشتغال عشایر در سه بخش دامداری، باغداری و گردشگری در همین منطقه از سمیرم می تواند با توان و انسجام بهتر و بیشتر دنبال شود و نتیجه بخش تر باشد.

رضایی  ادامه داد: در بخش باغداری این قول را می دهیم که هر چقدر درخواست برای احداث و راه اندازی کشت گلخانه ای داشته باشیم تسهیلات با سود ۹ درصدی بانک کشاورزی، بدون محدودیت پرداخت می کنیم.

وی ادامه داد: در موضوع دامداری نیز طبق آماری که گفته شد عشایر ۳۰ درصد گوشت قرمز کشورمان را تولید می کنند که هر چند خوب است اما کافی نیست چرا که با تدبیر و کار بیشتر این می توان این ظرفیت را به نحو بیشتری افزایش داد.

وی سومین مورد پیشنهادی خود در خصوص فعالیت های جامعه عشایری را توجه به گردشگری سالم روستایی و عشایری عنوان کرد و گفت: معتقدم نباید همه فضاها به مکان های گردشگری تبدیل شوند چرا که دست اندازی بیش از حد انسان آنها را تخریب کرده یا از حالت طبیعی خود خارج می کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: باید فضاهای خاصی با عناوین بومگردی و گردشگری با کمک خود اهالی روستاها و عشایر تعریف و مشخص شوند تا سایر شهروندان و هموطنان نیز بتوانند از آنها بهره ببرند.

استاندار اصفهان به همراه رییس سازمان امور عشایر کشور و جمعی از مدیران کل استانی و مدیران ارشد استان های عشایری جنوب کشور، علاوه بر شرکت در این نشست از نمایشگاه صنایع دستی و غذایی عشایر قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه که در حاشیه جلسه شورای عشایری استان اصفهان برپا شده بود بازدید کرد.

عباس رضایی همچنین ساعتی قبل از روند پیشرفت کار پروژه بین استانی جاده روستای شهید سمیرم به روستای ذژکرد اقلید استان فارس دیدن کرد و در ادامه پل بره روز که با اعتبارات امور عشایر استان اصفهان در بخش پادنای سمیرم احداث شده را افتتاح کرد.

افزون بر چهار هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری از چهار طایفه دره شوری، عمله، فارسیمدان و شش بلوکی ایل بزرگ قشقایی هرساله در فصل بهار به ییلاق و سرحدات سمیرم کوچ می کنند.
شهرستان سمیرم در ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی با ۱۵۰ روستا و آبادی، شش شهر و چهار بخش و افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی، شهری و عشایری، با ۴۵۵ هزار هکتار عرصه های ملی و طبیعی در۱۶۰کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع است.

۷۱۴۷/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.