استاندار اصفهان گفت: بدخواهان نظام اسلامی به دنبال ایجاد یاس در جامعه هستند، معتقدم ایجاد یاس در میان مردم از گناهان کبیره است و هر شخصی که بذر نا امیدی را در کشور بیفشاند، گناه کبیره مرتکب شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، عباس رضایی، امروز (پنجشنبه) در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: وسایل ارتباط جمعی نقش به سزایی در تغییر باورها و اعتلای فرهنگ مردم یک جامعه دارند. فرهنگ، نرم افزار زندگی و زندگی، فرهنگِ پویا است و وسیله پویایی فرهنگ، رسانه است. پس پویایی زندگی و فرهنگ بر عهده رسانه ها است چرا که معتقدم فرهنگ نرم افزار زندگی است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید ثابت کرده است با سعه صدر مثال زدنی از نقد سازنده استقبال می کند. تاکید رییس جمهور آزادی رسانه ها در چارچوب قانون است و دولت انتقاد را وظیفه مردم و رسانه می داند.

استاندار اصفهان گفت: از اهالی رسانه قدردانی می کنم که در اعتلای فرهنگ جامعه تلاش می کنند و بر ضرورت همکاری هر چه بیشتر مدیران با اصحاب رسانه تاکید می کنم. امروز شرایط خاص کشور لزوم پایبندی به ارزش ها را بیشتر به همه ما گوشزد می کند.

ایجاد یاس در میان مردم از گناهان کبیره است

رضایی ادامه داد: بدخواهان نظام اسلامی به دنبال ایجاد یاس در جامعه هستند، معتقدم ایجاد یاس در میان مردم از گناهان کبیره است و هر شخصی که بذر نا امیدی را در کشور بیفشاند، گناه کبیره مرتکب شده است. امروز اطلاع رسانی صحیح از حساسیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه ها در استان موظف هستند تا نهایت تلاش خود را برای ارتباط صحیح با مردم و رسانه ها به کار بگیرند تا بتوانیم سیاست های مورد نظر دولت و نظام اسلامی را محقق کنیم.

شکایتی از خبرنگاران نداریم

وی گفت: هیچ شکایتی از هیچ خبرنگاری نداریم و نخواهیم داشت و حتی از بی مهری هایی که اخیرا در فضای مجازی بوده است، شکایتی نداریم. متاسفانه هنوز فرهنگ پاسخگویی در کشور نهادینه نشده است که جا دارد رسانه ها در این خصوص کوشش بیشتری کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: وقتی استاندار شدم این موضوع مطرح بود که اصفهان، استانی سرمایه گریز است. برخی مدیران که می گویند استان اصفهان سرمایه گریز است نیتشان گریز سرمایه نیست. امروز شاهد جنگ اقتصادی در کشور هستیم و تحریم های ظالمانه نظام استکباری علیه یک نظام الهی  وضع شده است.

امروز استان اصفهان، استانی سرمایه گریز نیست

رضایی با بیان اینکه رویکرد و برنامه برخی مدیران استان، عادی بود نه جنگی، گفت: به همین دلیل از این مدیران خواستیم که شرایط جنگی را درک کنند و به پررنگ تر کردن اقتصاد مقاومتی کمک کنند. قوانین زمان جنگ را برای مدیران اصل قرار دادیم و در این میان چند مدیر استانی را تعویض کردیم و مدیرانی را به استان آوردیم که دید ملی داشته باشند و هدفشان خدمت به مردم و رفع موانع تولید باشد. با این تدابیر، امروز، استان اصفهان دیگر استانی سرمایه گریز نیست.

وی افزود: هیچ بانکی حق ندارد قوانین آن بانک را ملاک قرار دهد، بلکه باید مقررات بالادستی سه قوه و قوانین بانک مرکزی را ملاک قرار دهد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در خصوص ساماندهی روخانه زاینده رود شورای عالی آب تشکیل شده است، گفت: همچنین ساماندهی رودخانه کارون بزرگ در دستور کار است. جلسه خوبی در این خصوص برگزار شد که در این جلسه آیین نامه ای برای کارون بزرگ در نظر گرفتند. توجه داشته باشید که در خصوص کارون، ساماندهی آن مطرح است، اما در خصوص زاینده رود، احیای این رودخانه مد نظر است.

رضایی با بیان اینکه بعد از 12 سال آب برای کشت بهاره کشاورزان، تامین شد، خاطرنشان کرد: کشاورزان استان درخواست کشت بهاره داشتند که به همین دلیل از وزیر نیرو خواستیم جلسه ای در این خصوص برگزار کند که در این جلسه با وجودی که اکثر افراد مخالف تامین آب برای کشت بهاره بودند بنده با این کار موافق بودم و به همین دلیل و با این تعهد که تا اول مهرماه باید 450 میلیون متر مکعب آب برای تامین آب شرب و کشت پاییزه پشت سد زاینده رود باشد، آب مورد نیاز کشت بهاره کشاورزان را تامین کردیم.

کد خبرنگار: 13040


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.