محمدرضا حبیبی روز چهارشنبه در نشستی به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به ضرورت انتقال ساختمان دادگستری اصفهان به مکانی مناسب، گفت: مکانی جدید در حاشیه اتوبان شهید کشوری اصفهان در نظر گرفته شده است که برآورد کل هزینه های ساختمان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و  یکی از بهترین ساختمان‌های دادگستری در سطح کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: انباشته شدن پرونده‌ها و  مراجعات مکرر از جمله مشکلات و گلایه های مردم از دستگاه قضایی بوده است که در ۲ ماه اخیری که در اصفهان حضور دارم برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و  رئیس قوه قضاییه  نیز دستورهای لازم را برای حل این موضوع صادر کرده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به کمبود نیروی انسانی اداری، گفت: اگرچه این مشکل همچنان ادامه دارد، در روزهای اخیر ۱۱۰ جذب شدند و هم اینک مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به حرکت قوه قضائیه به سمت الکترونیک شدن مکاتبات گفت: اکنون ۱۰ درصد ابلاغ‌ها به شکل سنتی صورت می‌گیرد، به دنبال آن هستیم که ابلاغ‌ها به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی صادر شود.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اجرای مجازات پابند الکترونیکی به جای حبس، گفت: استان اصفهان در این خصوص از سایر  استان ها عقب بوده است.
وی گفت: جایگزینی نصب پابند به جای حبس به برخی مجرمان و به  ویژه  بانوان که جرمی را ناخواسته برای اولین بار مرتکب می شود، فواید بسیاری از جمله اجرای قانون و در عین حال دور نشدن از خانه و وارد زندان نشدن  به همراه دارد.
وی  با تشریح پرونده "قصاص" به عنوان یکی از پرونده جرائم اقتصادی گفت: این پرونده در مرحله صدور کیفرخواست است و طی آن توسط یک پدر و پسر  بیش از ۴۰۰ شرکت صوری را با سوء استفاده از اطلاعات افراد ثبت شده است و افراد متعددی را هم گرفتار کردند،  به این صورت که کارت‌ها تجاری را به اسم افراد بی‌بضاعت می‌گرفتند و با آن‌ها تجارتی مانند خرید کلان آهن‌آلات می‌کردند و امروز میلیاردها تومان برای این افراد مالیات صادر شده است.
وی ادامه داد:  بعضی از کارت‌هایی که به اسم افراد گرفته بودند را در سایر استان‌ها تا پنج میلیارد ریال فروختند و در نهایت مشخص شده بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال مالیات به این معاملات تعلق گرفته و حالا اداره دارایی به سراغ آن افراد بی‌بضاعت رفته است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین با اشاره به سالروز خبرنگار گفت: خبرنگاری را یک رسالت دانست و  حق مردم  دسترسی  اطلاعات است که از طریق رسانه ها در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه  گزارش‌های رسانه‌ها از مسؤولان و دستگاه‌ها، کارکرد نظارتی دارد، ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که فضای مجازی دسترسی به اخبار را به چند ثانیه رسانده است.
 رییس کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: تلاش دشمن ایجاد  فشار به مردم با هدف ایجاد ناامیدی و بی‌اعتمادی نسبت به مسؤولان است اما تا کنون مردم در برابر  تهدیدها ایستاده اند و خواهند ایستاد به شرطی که بین مردم و حاکمیت فاصله نیافتد و گرنه  نقشه‌هایشان را به راحتی پیاده می شود.

۶۰۲۲ /۷۱۳۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.