به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان با حضور معاون اول قوه قضائیه در سالن کوثر با اشاره به سختی کار قضایی افزود: اگر قضات حق باشند و به حق قضاوت کنند از بهترین انسان ها هستند.
وی بیان کرد: عالم بر مبنای قسط و عدل بنا شده است هرکس از قسط و عدل در حرف زدن و حکم کردن منحرف شود از حق و صراط مستقیم منحرف شده است.
حضرت آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: قضات خیر الناس هستند به شرطی که به حق قضاوت کنند و شرالناس هستند به شرطی که بد قضاوت کنند.
وی خطاب به قضات گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا وضعیت قضایی این گونه نباشد و پرونده ها روی هم انباشته نشوند و قاضی با کمال دقت حکم کند.

** کارآمدی دستگاه قضایی به اجرای عدالت بستگی دارد
رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان در این آیین افزود: معتقدم کارآمدی دستگاه قضایی به چهار عنصر اساسی از جمله قانون گرایی و اجرای عدالت، استقلال دستگاه قضایی، سرعت در رسیدگی ها همراه با دقت و رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع بستگی دارد.
احمد خسروی وفا گفت: امیدوارم در دوره جدید به صورت ویژه به این ارکان در قوه قضایی توجه بیشتری صورت بگیرد.
وی با اشاره به ٦ سال خدمت خود در سمت رئیس کل دادگستری اصفهان بیان کرد: در جهت تحقق ارکان چندین اقدام مهم از جمله افزایش شعب دادسراها در کل استان، راه اندازی مرکز کارآموزان قضایی برای نخستین بار پس از انقلاب، افزودن حدود ٣٠٠ قاضی بر کادر قضایی قبلی، کاستن از پرونده های مانده، راه اندازی گروه های ٦ گانه حقوق شهروندی و گسترش فضای فیزیکی حرکت کردیم.
وی با بیان این که در این مدت تعاملات بسیاری با نهادهای مختلف داشتیم، خاطرنشان کرد: تعاملات سبب شد مشکل لاینحل در استان نداشته باشیم و بر مشکلات فائق بیاییم، امروز اصفهان امن ترین استان در کشور است.
به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضاییه طی حکمی 'محمدرضا حبیبی' را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان اصفهان منصوب کرد.
حبیبی پیش از این رئیس کل دادگستری استان یزد بود.
احمد خسروی وفا حدود ٦ سال رئیس کل دادگستری استان اصفهان بود.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.