به گزارش ایرنا، محمدتقی فتحی روز پنجشنبه در نسشت خبری با اصحاب رسانه شهرستان ابهر افزود: در زمینه دفاع از حقوق عامه مانند رفع تصرفات، انسداد چاه های غیر مجاز، جلو گیری از ساخت و ساز های غیر مجاز دستگاه قضایی این شهرستان رتبه اول را در استان دارد.
وی اظهار کرد: از اواخر سال 92 تا 96 بیش از 16 هزار و 320 متر مربع از بنای های احداثی غیر مجاز در اراضی ملی و دولتی قلع و قمع شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه حفاظت از منابع آب و مسدود کردن بهره برداری غیر مجاز از منابع آب، از سال 92 تا 96، تعداد 92 مورد انسداد چاه غیر مجاز و در زمینه اصلاح منصوبات در برداشت بیش از سهمیه نیز 133 مورد اصلاح انجام گرفته است.
وی با اشاره در ساخت و سازهای غیر مجاز شهری، اظهار کرد: وقتی ساخت و سازی بدون مجوز و رعایت قوانین و مقرارت شهر سازی و ساختمان ساخته می شود حقوق همه مردم تضعیف می شود و دستگاه قضایی شهرستان ابهربدون توجه به فشار ها به وظیفه و قانونی خود عمل کرده است که در این زمینه در یک سال گذشته 27 مورد حکم تخریب صادر و اجرا شده است.
فتحی افزود: تعداد احکام اجرا شده در حوزه جهاد کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری آن در محله حسین آباد ابهر 65 مورد و در سایر اراضی کشاورزی از سال 93 تا 96، سی و چهار مورد از احکام صادره در این حوزه اجرا شده است.
وی با اشاره به مشکلات اجرای احکام تخریب، بیان کرد: اراضی ملی برای عده ای یقه سفید،جرم شناس و با نفوذ نیست، اراضی ملی بیت المال و حق همه مردم است در یک مورد سود جویان برای تصرف اراضی ملی رنگ و بوی دینی و مذهبی برای تصرف های غیر قانونی خود داده بودند اما دستگاه قضایی با اقتدار و حفظ استقلال اقدام به تخریب ساختمان احداثی در اراضی ملی کرد.
شهرستان ابهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق زنجان واقع است.
7324/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.