مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین، گفت: براساس سند تحول بنیادین دولت موظف است قانون جبران خدمات مخصوص برای تأمین معیشت و حل مشکلات اقتصادی و رفاهی معلمان را تصویب کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در شاهین‌شهر، رضا مددی امروز(دوشنبه) در کارگاه آموزشی روش‌شناسی استفاده از سند تحول بنیادین در تدوین برنامه‌های مدارس در شاهین‌شهر، اظهار کرد: در قانون فعلی، معلمان، کارمندان اداری هستند که در سند تحول بنیادین تلاش شده در جامعه، معلمان را شخصیت‌های علمی-تربیتی تبیین کند.

وی تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین دولت موظف است قانون جبران خدمات مخصوص برای تأمین معیشت و حل مشکلات اقتصادی و رفاهی معلمان را تصویب کند.

مددی، معلمان و مدیران مدارس را به یک مطالبه گری عمومی از دولت دعوت کرد و افزود: مقام معظم رهبری پشتیبان معلمان در مطالبه قانونمند سند تحول بنیادین برای تصویب قانون جبران خدمات هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با اشاره به تغییر ذائقه فرهنگی خانواده‌های ایرانی، افزود: تعلیم و تربیت در مدارس باید از حالت تک بعدی خارج شود و تمام جوانب را در بر گیرد.
 
مددی با ابراز نگرانی از وجود خسارات جبران ناپذیر و هزینه‌های فراوان در نتیجه ورود اندیشه‌های خطا و نادرست به سیستم آموزشی کشور، افزود: در سیستم آموزشی کشور باید جهت‌گیری‌ها، استراتژی‌ها و هدف‌گذاری‌ها مقارن با اصول و آموزه‌های دینی و اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: ایران نخستین کشور جهان اسلام است که فلسفه تربیتی بومی-اسلامی را تبیین کرده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با اشاره به مصوبات بودجه سال ۹۸ برای فرهنگیان، گفت: در سال جاری ۲هزار میلیارد ریال مصوب بودجه ۹۸ برای رتبه‌بندی در پرداخت حقوق و دستمزد معلمان و فرهنگیان اجرایی خواهد شد.

مددی قبولی در کنکور و میانگین معدل بالا را از شاخصه‌های مدارس برتر در تحول بنیادین نداست و افزود: ملاک برتری یک مدرسه از دید سند تحول بنیادین مدرسه‌ای است که در آن سلامت‌ روان، آرامش و تفاهم میان دانش‌آموزان بیشتر و درگیری، نزاع و آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان کمتر باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.