با وجود تعداد قابل توجه دانش آموزان البرز که با جمعیت ۱۷ استان کشور برابری می کند اما فضای ورزشی آن با میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور فاصله زیادی دارد.

آموزش و پرورش البرز با کمبود فضای تخصصی ورزشی از جمله سالن، زمین ورزشی مشخص و استخر مواجه است.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : برای ایجاد زیرساخت های ورزشی، آموزشی فرهنگی در البرز نیاز به ایجا موج مشارکت در قالب حمایت ملی ، استانی و خیرین نیک اندیش داریم.

سالار قاسمی بیان داشت: بر اساس گزارش کارشناسان حوزه ورزش، سرانه ورزشی دانش آموزی در استان البرز ۶ سانتی متر است.

وی تصریح کرد: برای کاهش فاصله سرانه ورزشی برای دانش آموزان نسبت به میانگین کشوری که ۲۴ سانتی متر می باشد، لازم است اقدامات گسترده ای در بخش ورزش دانش آموزی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات مناسبی در زمینه تقویت زیرساخت های ورزشی در حوزه ورزش دانش آموزی و جوانان در البرز صورت گرفته است ، ادامه داد: به دلیل محرومیت ها و افزایش سالانه بیش از ۱۲ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی استان همچنان با کمبود فضا و تجهیزات ورزشی در البرز روبرو هستیم.

قاسمی یادآور شد: ورزش یکی از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه با عنوان ساحت زیستی و بدنی است که بر این اساس باید به ورزش دانش آموزان به ویژه دختران توجه بیشتری کرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به ورزش در بین کودکان، نوجوانان ،جوانان و آحاد جامعه، اضافه کرد: مقام معظم رهبری دانش آموزان را به تحصیل ، تهذیب و ورزش ترغیب کردند چراکه این عامل باعث رشد و شکوفایی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز معتقد است که  تحصیل ارتقاء دانش، تهذیب رشد اخلاق و معنویت و ورزش باعث تندرستی و سلامت می شود که در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش به این مهم توجه شده است.

قاسمی می گوید که دختران بانوان آینده ایران زمین هستند که در کانون خانواده و اجتماع مسئولیت سنگینی بر عهده دارند لذا این مادران آینده باید جسم و روح سالم داشته باشند.

وی اضافه کرد: ورزش تمرینی برای شادی و نشاط، اعتماد به نفس، استقامت، قانون مندی ، قانون گرایی، مسئولیت پذیری و ایفای مسئولیت در طول زندگی است.

او معتقد است که  ورزش میدان مسابقه و تلاش برای پرورش و تهذیب مکارم اخلاقی و رشد ابعاد شخصیت انسان است.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه وضعیت ورزش دانش آموزان در دولت تدبیر و امید رشد مطلوبی داشته است ، خاطرنشان کرد: از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، طرح های مختلفی از جمله حیات پویا، المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای، کانون های ورزشی درون مدرسه ای و برون مدرسه ای و طرح مدرسه قهرمان به اجرا در آمده است.

قاسمی تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی، امکان استفاده از سالن های ورزشی سایر دستگاه ها و افزایش اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین را برای توسعه زیرساخت های ورزش دانش آوزی در البرز ضروری دانست.

به گفته وی آموزش‌ و پرورش البرز باوجود تمام کمبودها ، هرساله توفیقات خوبی در بخش مسابقات ورزشی کشوری و برون مرزی با کسب مدال های رنگارنگ دارد.

وی در عین حال تاکید کرد: این کمبود را به وضوح با توجه به جمعیت دانش آموزی و میانگین کشوری می توان مشاهده کرد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ 6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.