رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان گفت: اجرای مصوبه کارت سوخت در مرحله نخست به سهمیه‌بندی و سپس به تغییر نرخ بنزین منجر خواهد شد.
پیمان کامران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص اجرای مصوبه کارت سوخت از ۲۰ مرداد ماه تنها در چهار کلانشهر کشور، اظهار کرد: به طور قطع اجباری شدن استفاده از کارت سوخت نوعی عقبگرد و بازگشت به شیوه سهمیه بندی دهه ۶۰ است .
وی با بیان اینکه متاسفانه دولت با عدم ارائه دکترین بلندمدت مدیریت اقتصادی پویا و موثر، هر روز براساس مولفه های سیاسی و اقتصادی اقدام به تزریق مُسکن های زود گذر به جامعه می‌کند، گفت: یکی از اقدامات تسکین‎دهنده، اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی در کشور است .
رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان افزود: به دلیل عدم ارسال به موقع کارت‌های سوخت ثبت‌نام کنندگان وهمچنین فرسوده بودن زیرساخت سامانه و نبود بودجه کافی دولت فعلاً اجرای این طرح را به چهار کلانشهر تهران، کرج، اصفهان و تبریز محدود کرده که این نشان از عدم آمادگی کامل در اجرای این طرح است. 
وی همچنین اضافه کرد: با وجودی که از ابتدا قرار بود تمام هزینه‌های سهمیه‌بندی بنزین توسط دولت اجرا شود، اما در عمل جایگاه‌داران را مجبور به تعویض مودم سامانه به ارزش حدود 20 میلیون ریال کردند.   کامران با بیان اینکه به اعتقاد مجریان طرح استفاده از کارت سوخت جهت جلوگیری از قاچاق سوخت است، اظهار کرد: اگر این فرض را بپذیریم، بهتر بود این طرح با اولویت استان‌های مرزی اجرا می‌شد که قطعاً میزان انحراف فراورده بیشتر از تهران، کرج و اصفهان است .
وی اشاره به اینکه به دلیل نرخ پایین سوخت، اشتیاق برای قاچاق نفت گاز بیشتر است، گفت: با توجه به اینکه مدت‌هاست نفت گاز به صورت سهمیه بندی، با کارت سوخت و پیمایشی توزیع می‌شود، باید دید آیا اجرای این طرح توانسته جلو قاچاق این فراورده را بگیرد؟ 
رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان ادامه داد: شاید اندکی قاچاق نفت گاز کمتر شده، اما به طور کامل از بین نرفته است.
وی با اعتقاد بر اینکه در حال حاضر هیچ مزیتی در اجرای مجدد کارت سوخت دیده نمی‌شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد این طرح علاوه بر ایجاد مشکل برای جایگاه‌داران، به دلیل دارا نبودن همه خودروها به کارت سوخت و از طرفی ایجاد محدودیت در کارت جایگاه‌داران به طور قطع در روزهای نخست باعث ایجاد صف و مشکلات زیادی برای توزیع کنندگان و مصرف کنندگان بنزین خواهد شد.
کامران در ادامه گفت: جایگاه‌داران به عنوان خط مقدم جبهه توزیع بنزین، به دلیل عدم پرداخت مطالبات سال ۹۷ و اجرایی نشدن صحیح و کامل تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ و همچنین مشکلات ناشی از تبخیر بیش از حد فراورده در تابستان، از شرایط و روحیه مناسب برای اجرای دقیق و موثر طرح سوخت‌گیری با کارت برخوردار نیستند .
وی تاکید کرد: با توجه به قرارداد بین جایگاه‌داران و شرکت پخش فراورده‌های نفتی این مجموعه خود را ملزم و موظف به اجرای دستورالعمل‌های پخش می‌داند، اما جایگاه‌ها نیازمند همدلی بیشتر مدیران نفتی هستند.
رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان با تاکید بر اینکه اجرای مصوبه کارت سوخت با دو رویکرد تهیه شده است، تصریح کرد: این طرح در مرحله نخست به سهمیه‌بندی و سپس به تغییر نرخ بنزین منجر خواهد شد . 
وی با بیان اینکه دولت‌ها باید بپذیرند که با مدیریت اقتصادی بلندمدت هر ساله به میزان تورم اعلامی بانک مرکزی نرخ فراورده نفتی را تعدیل کنند، اظهار کرد: در این شرایط دولت و مردم در مقطعی خاص دچار مشکل و گرفتاری‌های مختلف نخواهند شد، همچنین جایگاه‌داران به دلیل نرخ تکلیفی مجبور به ارائه خدمات تکلیفی با افزایش دستمزد قطره چکانی نمی‌شوند .
به گزارش ایسنا، برنامه لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی خودرو در تاریخ ۲۰ مرداد ماه فقط در کلانشهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان اجرا می شود، در حالیکه مصوبه قبلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از اجرای سراسری این برنامه در تاریخ ۲۰ مرداد ماه حکایت داشت.
کدخبرنگار:13036
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.