حجت الله غلامی عصر روز پنجشنبه در همایش شهرداران و دهیاران استان اصفهان در تالار نگین سپاهان شهر اصفهان افزود:  بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با بهره گیری از امکانات ملی و استانی از ضروریات تحول آفرینی در این بخش است.
معاون استاندار اصفهان ادامه داد: آموزش باید در سرلوحه کارها قرار گیرد و به ویژه با توجه به تغییر ساختار شوراها نسبت به قبل نیاز به آموزش در مجموعه شهرداری ها و دهیاری ها بیشتر احساس می شود.
وی خاطرنشان کرد: تعارض بنیاد مسکن و دهیاری ها کسب درآمد های لازم برای اداره روستاها را با مشکل مواجه کرده که در این خصوص باید تعیین تکلیف شود.
معاون استاندار اصفهان یادآور شد: تهیه طرح ها و تصویب آن در شورای برنامه‌ریزی به بنیاد مسکن واگذار شد که از کیفیت کارها کاسته و به ایجاد نارضایتی دامن زده است و لذا باید روال کار دهیاری ها  همانند شهرداری‌ها شود.
 وی همچنین افزایش اعتبارات اشتغالزایی برای روستاییان را خواستار شد.
غلامی با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت گردشگری در روستاها گفت: صنعت گردشگری در توسعه و اشتغال بسیار اهمیت دارد و می‌توان از این طریق در مناطق مختلف استان خلق کار و اشتغال داشته باشیم.
وی اضافه کرد: کوچ عشایر قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه ظرفیتهای است که می‌تواند در مسیر خود به ارائه تولیدات، خدمات، نمایش آداب، رسوم و فرهنگ بپردازد.
غلامی تصریح کرد: شهرداری ها و دهیاری ها عامل اصلی پیشران توسعه پروژه‌های استانی در زمینه گردشگری هستند و با ایجاد موزه ها، نمایشگاه ها،بوم گردی ها و فراهم کردن سایر زیرساخت ها و خدمات مورد نیاز گردشگری زمینه رونق این صنعت سبز را فراهم کنند.
وی اظهارداشت: در شهرهای کوچک و روستاها باید مشاغل مکمل راه اندازی شود که مهمترین موضوع برای عملی شدن آن مطالعات زیربنایی و طراحی خاص توسط شهرداران و دهیاران است.
معاون استاندار اصفهان با بیان این که در هزینه کردن اعتبارات باید بسیار دقت داشت، تصریح کرد: پرهیز از پروژه های غیر مفید و جدید  و همچنین پرداختن به پروژه‌هایی که بیش از ۵۰ درصد آن عملیاتی شده است، می‌تواند زمینه فعال شدن سرمایه‌گذاری‌های معطل را فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری ها و دهیاری های استان اعتباری بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد ریال در اختیار دارند و علاوه بر آن می توانند از ظرفیت‌های چون فروش اوراق مشارکت، اعتبارات برنامه ششم، بودجه سال ۹۸ و مشارکت بخش خصوصی نیز استفاده کنند.
غلامی ادامه داد: متروی اصفهان - بهارستان، اصفهان- مجلسی، شاهین شهر- اصفهان و نجف آباد-اصفهان از جمله پروژه‌های عمده‌ای است که یا فعالیت های تحقیقاتی آن شروع شدند یا مجوزهای لازم آن اخذ شده و امیدواریم بخش عمده این پروژه ها در سال آینده آغاز شود.

وی گفت: راه اندازی این قطار های بین شهری زمینه‌ای برای ظهور و بروز سایر ظرفیت‌های استان متناسب با طرح آمایش و اقلیم شناسی و حرکت به سمت توسعه پایدار خواهد بود.
استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارای ۱۰۸ شهر، یکهزار و ۴۰۵ روستا، ۱۰۸ شورای اسلامی شهر، ۹۱۲ شورای اسلامی روستایی و عشایری و ۸۵۲ دهیاری است.

۶۰۲۶//۷۱۳۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.