به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان اظهار داشت: امسال و به منظور تامین فضای آموزشی و با برنامه ریزی های انجام شده نوسازی و بهسازی مدارس در اولویت برنامه های عمرانی استان قرار دارد.
وی افزود: بر اساس مصوبات شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری پیگیری جدی برای ساماندهی و توسعه فضاهای آموزشی و مدارس استان در دستور کار قرار گرفته است.
مرادنیا تاکید کرد: در یک سال گذشته اعبتارات مناسبی در زمینه بازسازی و نو سازی مدارس استان کردستان تخصیص داده شد بطوریکه سال گذشته 380 میلیارد ریال برای بازسازی و نو سازی مدارس استان هزینه شد.
وی یادآور شد: در این بخش هم از اعتبارات دولت و هم از کمک های خیرین مدرسه ساز استفاده شد که جا دارد از همکاری بی دریغ خیرین مدرسه ساز استان تقدیر و تشکر کنیم.
مرادنیا اضافه کرد: اخیرا با تلاش نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اعتبارات قابل توجهی برای بازسازی و نوسازی مدارس این استان تخصیص داده شده است.

** اعتبارات قابل توجهی برای توسعە زیرساخت‌های کردستان در نظر گرفتە شدە است
استاندار کردستان همچنین در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان و شورای اسلامی شهر سروآباد هم گفت: عقب ماندگی‌ها و نیازهای استان در همە بخش ها زیاد بود و در این راستا اعتبارات مناسب برای ارتقای زیرساخت‌ها لازمه حذف این کاستی ها است.
مرادنیا بر حضور جدی شورا در صحنه ها و حفظ جایگاه آن تاکید کرد و افزود: برای کاهش عمق مشکلات کردستان تلاش شده در حوزه راه، صنعت و راه آهن و نیز تخصیص آب گام‌هایی برداشته شود که به زودی نتایج آن اعلام می شود.
وی سفر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و دیگر مقامات را در حوزه تخصیص اعتبارات به بخش راه و راه آهن استان گامی متسمر اعلام کرد و اظهار داشت: در این سفر مقرر شد چهار هزار و 500 میلیارد ریال به راه آهن همدان به سنندج تزریق شود و اعتبارات بسیار مناسبی نیز به بخش راه و کریدور شمال - جنوب اختصاص یافت.
استاندار کردستان بە جذب اعتبارات مناسب در بخش اشتغال نیز اشارە کرد و یادآور شد: رقم جذب شدە در استان و در بخش اشتغال قابل توجە بود اما چون نیازهای استان زیاد است آثار آن چندان مشخص نیست.
مرادنیا با بیان اینکه ما در استان باید مدیریت درست منابع خود را داشته باشیم، گفت: متاسفانه در زمان خود، کسی پیگیر میزان تخصیص آب سدها برای استان نبود ولی ما تلاش خواهیم کرد در این راستا گام‌های بلند و نوید بخشی برداریم.
وی در ادامه شهرداری‌ها را به پرهیز از استخدام و بکارگیری نیروهای جدید فرا خواند و اضافه کرد: بسیاری از شهرداری‌های استان با مازاد نیرو مواجه هستند و نباید نیروی جدید را از هر طریق بکارگیری کنند.
مرادنیا ادامه داد: علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها، لازم است جهت افزایش درآمد، بلند مرتبه‌سازی در شهرهای دارای ظرفیت استان مورد نظر متولیان مدیریت شهری قرار بگیرد.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
استان کردستان دارای 10 شهرستان، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 675 روستای دارای سکنه است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.