به گزارش ایرنا دکتر محمد حسین پاپلی یزدی روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شیروان اظهار داشت: این اولین دشت کشور است که در این زمینه انتخاب شده است.
وی افزود: برای جلوگیری از افت بیشتر و افزایش سالانه 25 سانتی متری آب در این دشت، مستلزم همکاری همه دستگاه ها هستیم و مردم باید خودشان مشارکت و طرح و برنامه ارائه دهند.
پژوهشگر حوزه توسعه و برنامه ریزی روستایی کشور گفت: اصلاح بذر، کشت های نشایی، یکپارچه سازی اراضی، کاهش مصرف آب صنعت، آب شرب شهری و روستایی و افزایش کشت های گلخانه ای از جمله اقدامات در راستای کاهش مصرف آب و افزایش درآمد در اجرای این طرح است.
پاپلی یزدی افزود: دشت شیروان- فاروج باید به دشت دانش محور تبدیل شود که انتظار می رود سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه فعال تر شود.
فرماندار شیروان هم در این نشست گفت: این شهرستان هفت هزار و 300 هکتار باغ دارد که از این سطح 3 هزار و 75 هکتار باغ های انگور است و قرار نیست الگوی کشت در آنجا تغییر یابد.
حمیدرضا مرآتی گفت: در اجرای این طرح، الگوی کشت شیروان مشخص خواهد شد و به سمت کشت گیاهان کم آب و گیاهان دارویی خواهیم رفت و از سویی نسبت به اصلاح و نحوه کشت در اراضی کشاورزی وباغ اقدام خواهد شد.
شیروان در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.