رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: با صادرات و تولید ملی، بسیاری از مشکلات حل می شود و باید گفت تغییر نرخ ارز تنها به دست فعالان اقتصادی انجام می شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، صبح امروز (سه شنبه) عبدالناصر همتی در جمع اعضای اتاق بازرگانی  و فعالان اقتصادی اصفهان، اظهار کرد: بهتر از من می‌دانید شرایط کشور بسیار ویژه و سخت است و تحریم های سختی بر کشور و ملت ایران جاری است و باید گفت این تحریم ها تنها ناشی از آمریکا نیست، بلکه بسیاری از کشور‌ها در آن دخیل هستند.
وی ادامه داد: بنابر شرایطی که حدود دو سال است بر کشور حاکم شده، مسئولان و فعالان اقتصادی کشور وظیفه دارند با تلاش خود شرایط حاکم در کشور را بهبود دهند.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: هدف دشمن از طرح ریزی تحریم ها این بود تا اقتصاد کشور را نابود کند و قصد داشت کمر اقتصاد کشور را بشکند، اما خوشبختانه با مقاومت مردم و مسئولان مواجه شد و امروز توانسته ایم بسیاری از این مشکلات را پشت سر بگذاریم. 
همتی، علت کاهش رشد اقتصادی در سال گذشته را تغییرات نرخ ارزی اعلام کرد و گفت: کاهش رشد اقتصادی کشور با اینکه کمتر از دو درصد بود از تغییر قیمت نفت و تغییرات نرخ ارز سرچشمه گرفت، اما خوشبختانه از دوماه پیش توانسته ایم ثبات کاهنده ای را در کشور حاکم کنیم.
وی با بیان اینکه باید از فرصت ها به خوبی استفاده کنیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز با همه مشکلات به مرحله مثبت خود رسیده است و در حال حاضر کشور در موقعیتی است که از همه جهات حرفی برای گفتن دارد و ما تعیین می کنیم که چگونه مذاکره کنیم و اگر اندکی بر همت فعالان اقتصادی افزوده شود نیازی به صادرات نفت خام نخواهیم داشت.
رئیس کل بانک مرکزی در پایان از دغدغه دولت، گفت: طبقه متوسط جامعه یکی از دغدغه های مهم دولت است و معتقدم با صادرات و تولید ملی بسیار از مشکلات حل می شوند.
وی افزود: تغییر نرخ ارز تنها به دست فعالان اقتصادی انجام می شود، اما در خصوص ارزش پول ملی تاکید دارم اگر تولید ملی رونق داشته باشد، ارزش پول کشور نیز بالا خواهد رفت.
همچنین در این جلسه استاندار اصفهان اظهار کرد: چندین جلسه برای جلسه امروز برگزار شد و نتیجه آن شد تا دوستانی که امروز برای بیان مشکلات خود به پشت تریبون می روند، دسته بندی شوند.
عباس رضایی ادامه داد: با همه اتفاقاتی که در سطح کشور و منطقه افتاد بازهم نرخ ارز ثابت ماند که این امر برای ما باورنکردنی بود.   وی در خصوص مشکلات تولید، خاطرنشان کرد: اگر مسائلی در خصوص تولید مطرح شود همه مدیرانی که در قسمت های مختلف استان کار می کنند تلاش خود را به بالاترین سطح می رسانند تا در جهت رفع موانع تولید قدم بردارند و زیرساخت های لازم را فراهم کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.