منصور شیشه فروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه صبح امروز به وقوع پیوست درحالی که از چند روز گذشته هشدارهای لازم درباره وقوع طوفان، رعد و برق و رگبارهای لحظه ای به مردم و کشاورزان داده شد.
وی با بیان اینکه وزش باد شدید در برخی از مناطق استان از شب گذشته، خسارت هایی برجای گذاشت، اظهارداشت: حدود 30 اصله درخت در شهرستان های اصفهان، فلاورجان و اردستان سقوط کرد و پنج دستگاه خودرو آسیب دیدند.
شیشه فروش با اشاره به اینکه سه باب گلخانه در دهاقان و شرق اصفهان دچار خسارت شدند، خاطرنشان کرد: وقوع طوفان در شرق استان منجر به کاهش دید و افزایش گرد و غبار در جاده ها شد اما با آمادگی پلیس و هشدارهای داده شده تاکنون خسارتی نداشتیم.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: همه توصیه ها و هشدارها تا اوائل هفته آینده در استان پابرجاست و از مردم می خواهیم که به نکات ایمنی توجه کنند.
وی به کوچ عشایر اشاره و اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران برای این موضوع تشکیل و تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز هرگونه حادثه و خسارت اندیشیده شد.
مدیر کل مدیریت بحران اصفهان با بیان اینکه عشایر استان شامل 27 هزار نفر ایل قشقایی، 24 هزار نفر بختیاری و چهار هزار نفر عرب جرقویه هستند، گفت: آنها دارای حدود یک میلیون راس دام هستند و سالانه 10 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند.
شیشه فروش، زمان کوچ عشایر قشقایی را 25 اردیبهشت و بختیاری را 30 اردیبهشت امسال اعلام و تصریح کرد: کوچ عشایر قشقایی به سمیرم آغاز شده و عوامل امدادی در مسیر آنها مستقر هستند.
وی، با بیان اینکه عشایر عرب جرقویه در حال خارج شدن تدریجی از استان به سمت استان های همجوار هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته برخی از عشایر هنگام کوچ به اصفهان در محاصره سیلاب ها قرار گرفتند امسال به آنها تاکید شد که مطابق با تقویم اعلام شده، کوچ کنند.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد که با توجه به گذر امواج ناپایدار و افزایش ناپایداری های جوی، بارش های رگباری بهاری گاهی همراه با رعد و برق و وزش بادشدید لحظه ای در بعدازظهر و شب تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود.
بنابراین به مردم توصیه شد که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ ها و مسیل‌ ها، صعود به ارتفاعات، ورود دام به مراتع و استقرار در زیر درختان بلند جلوگیری شود.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.