ناصر نوروزی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : این برنامه برای نخستین بار در استان اصفهان و با هدف توسعه کسب و کارهای دانش‌ بنیان حاصل از فعالیت ‌های علمی و فناوری دانشگاهی و کمک به تبدیل ایده ‌های اولیه به نمونه محصول یا خدمت قابل ارائه به بازار اجرا می شود.
وی با بیان این که رستار یک کلمه فارسی به معنای موفقیت است، خاطرنشان کرد: این حمایت ها می تواند راهگشا و زمینه ای برای ورود صاحبان ایده و فناوری به مراکز رشد و پارک های علم و فناوری باشد.
نوروزی اظهارداشت: این برنامه در مرحله نخست از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکترای دارای ایده فناورانه از دانشگاه های صنعتی، علوم پزشکی و هنر اصفهان حمایت می‌­ کند.
وی با اشاره به اینکه پایان نامه های تحصیلات تکمیلی سایر دانشگاه های استان بویژه اصفهان در مرحله بعد، فراخوان می شوند، گفت: در مرحله نخست حدود یکصد پایان نامه و رساله، ثبت نام خواهد شد.
سرپرست مرکز رشد مقدماتی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اضافه کرد: این حمایت ها شامل ' اعتبار تحلیل بازار و توانمندسازی ' به میزان 20 میلیون ریال و ' اعتبار تحقیق و توسعه ' برای مقطع کارشناسی ارشد 40 میلیون ریال و برای مقطع دکترا 60 میلیون ریال است.
نوروزی ادامه داد: اعتبار تحقیق و توسعه پس از ارزیابی میان‌­دوره تا سقف 30 میلیون ریال برای مقطع کارشناسی ارشد و 40 میلیون ریال برای مقطع دکترا قابل افزایش است.
وی زمان ثبت نام متقاضیان برای فراخوان نخست برنامه رستار را 28 اردیبهشت تا 10 خرداد امسال اعلام وی خاطرنشان کرد: فراخوان بعدی مهر امسال اعلام خواهد شد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد و اکنون حدود 520 شرکت دانش بنیان با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر هستند.
این شهرک دارای یک مرکز رشد مقدماتی، 10 مرکز رشد فناوری و 2 پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان است و حدود 10 درصد شرکت های دانش بنیان کشور در آن مستقرند.
اصفهان با حدود 280 هزار دانشجو در 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.