به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در استانداری افزود: جای خالی تحقیق و پژوهش در زندانها و اردوگاه های کاردرمانی به شدت احساس می شود.
وی با تاکید بر لزوم هدایت بخشی از پایان نامه های دانشجویی به سمت بررسی و حل مسائل زندانها خاطرنشان کرد : زندانها ظرفیت مناسبی برای تحقیق و پژوهش و ارائه پایان نامه های دانشجویی محسوب می شود.
استاندار اصفهان تصریح کرد : منابع دولتی استان محدود است و باید از ظرفیت و کمک دانشگاه ها و شهرداری ها و بویژه شهرداری اصفهان برای استفاده کرد.
به گفته وی شهرداری ها و بویژه شهرداری اصفهان باید به تعهدات خود در مورد 50 درصد طرح آرامش عمل کند، در غیر این صورت مجبور به هزینه آن در جای دیگر خواهد شد.
رضایی با بیان این که اصفهان یکی از شهرهای گردشگری، تاریخی، فرهنگی و مذهبی است ، تصریح کرد: حضور معتادان متجاهر به وجه این شهر آسیب می زند.
وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان باید مرکز جمع آوری معتادان مشمول ماده 16 را طبق مصوبه احداث کند.
استاندار اصفهان ادامه داد : افزایش ظرفیت مراکز اقامتی معتادان متجاهر اقدام مثبتی است و جمع آوری بیشتر این افراد از جامعه برای وجه شهر بهتر است.
به گفته رضایی معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر باید از سایر افرادی که در رابطه با صدور چک و مهریه به زندان افتادند باید جداسازی شوند.
وی با اشاره به این که اهلیت زندانیان اصفهان نسبت به سایر زندانیان استانهای دیگر بهتر است، خاطر نشان کرد: کارهای کارگاهی با ارزشی در زندانها توسط زندانیان در حال انجام است و مشکل اصلی بسیاری از آنها به بیکاری بر می گردد.
استاندار اصفهان اضافه کرد : بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی امروز جامعه از جمله اعتیاد و سرقت ناشی از بیکاری جوانان است.
وی با بیان این که آشنایی خانواده ها با مسائل مواد مخدر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، کرد: آموزش و آگاهی خانواده ها نسبت به مسائل مهم و حیاتی است که باید بطور جدی به آن پرداخته شود.
رضایی تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر باید از خانواده ها و آموزش و پرورش بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: دشمن نقشه های بسیاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی کشیده و آمار بالای کشف و قاچاق مواد مخدر گویای این نقشه های شوم است.
استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به بازدید روز گذشته خود از شهرک های صنعتی شهرستان شهرضا گفت: 90 درصد مشکلات صنعتگران به بانک ها اختصاص دارد و مابقی به اداره کار و تامین اجتماعی بر می گردد.
وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات صنعتگران توسط مدیران و مسوولان در استان قابل حل است اما تا کنون اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.
به گفته وی دشمنی دشمنان نظام اسلامی عامل اصلی مشکلات امروز جامعه است اما رفع بخشی از مسائل و مشکلات هم بر عهده ماست.
رضایی از اختصاص ساعت 15 تا 18 یکشنبه هر هفته از وقت خود برای دیدار صنعتگران و بازرگانان جهت رفع مشکلات آنها بدون وقت قبلی خبر داد و افزود: باید وظایف خود را بدرستی انجام دهیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در این جلسه گفت: 33 درصد مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری، 17 درصد مقابله، 16 درصد درمان 21 درصد درصد مشارکتها، هشت درصد پژوهش و پنج درصد هم حقوقی است.
اصغر هدایت افزود: بیشتر مصوبات این شورا در حوزه فرهنگی و پیشگیری است.
وی با بیان این که 93 درصد کشفیات مواد مخدر در اصفهان توسط پلیس، حدود هفت درصد اداره اطلاعات و و نیم درصد هم توسط زندان و گمرک کشف می شود، اظهارداشت: استان اصفهان رتبه برتر کشور را در کشفیات مواد مخدر به خود اختصاص داده است.
نخستین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در سال 98 روز چهارشنبه با حضور همه اعضا به منظور بررسی اقدامات مرتبط با مبارزه با مواد مخدر، در محل استانداری برگزار شد.
7150/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.