سعید شیبانی روز چهارشنبه در نشست کمیته مبارزه با مواد مخدر نیشابور افزود: دانشگاههای این شهرستان ظرفیتهای خوبی در حوزه پیشگیری و درمان آسیبهای اجتماعی ناشی از اعتیاد دارند لذا باید پایان نامه های پژوهشی و گزارشهای تحقیقی را به این سمت هدایت کنند.
وی ادامه داد: برای پایان نامه ها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این حوزه به ترتیب 20 میلیون و 50 میلیون ریال کمک هزینه از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت می شود.
فرماندار نیشابور گفت: ارتباط دانشگاههای این شهرستان با متن جامعه نیز باید افزایش یابد زیرا اقدامات این مراکز علمی متناسب با سطح انتظارات نیست. این در حالی است که تولید آثار فاخر از سوی دانشگاه در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد تاثیرات عمیقی بر جامعه دارد.
وی بر لزوم بکارگیری ظرفیت رسانه در این حوزه نیز تاکید و بیان کرد: مشارکت سازمانهای مردم نهاد هم در حوزه پیشگیری از اعتیاد موثر می باشد. اشتغال پس از ترک اعتیاد و زندان از مواردی است که مغفول واقع شده و در این خصوص می توان مشوقهایی برای واحد های تولیدی که از بهبود یافتگان استفاده می کنند در نظر گرفت.
همچنین در نشست امروز کمیته مبارزه با مواد مخدر نیشابور از همسر شهید استوار یکم نیروی انتظامی عیدمحمد دلخانی که سال 1382 در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده بود، تقدیر شد.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.